Зміни Податкового кодексу України за Фондом майбутніх поколінь та Економічним паспортом

Зміни Бюджетного кодексу України за Економічним паспортом та Фондом майбутніх поколінь
05.01.2022
8500 грн – мінімальна заробітна плата в 2022 році – чи підтримають ініціативний Законопроект?
08.01.2022
Show all
Зміни Податкового кодексу України за Фондом майбутніх поколінь та Економічним паспортом

Пошук / Search

Зміни Податкового кодексу України за Фондом майбутніх поколінь та Економічним паспортом

Важливі Законодавчі зміни 2022 до Бюджетного та Податкового кодеків України пов’язані з реєстрацією у Верховній Раді України 06 грудня 2022 року невідкладного президетського Законопроекту за номером 6394 “Про економічний паспорт”

Про це та про альтернативні Законодавчі акти за посиланням:

Про “Економічний паспорт”, “Економічний паспорт українця” та “Фонд майбутніх поколінь”: усі деталі

Зміни Бюджетного кодексу України за Економічним паспортом та Фондом майбутніх поколінь

Це дало підгрунтя для реєстрації Президентом України 06 грудня 2021 року у Верховній Раді України супутнього Законопроекту до Законопроекту №6394:

Проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування коштів Фонду майбутніх поколінь” від 06.12.2021 року

Даний Законопроект також має альтернативні.

Про це детально.


Прийняття Законопроекту 6396 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування коштів Фонду майбутніх поколінь” обумовлено запровадженням нової інституції, а саме Фонду майбутніх поколінь.

Метою законопроекту є впровадження пільгових податкових механізмів щодо цільового використання коштів Фонду майбутніх поколінь та звільнення від оподаткування виплат із Фонду.

Законопроектом передбачається внести зміни до Податкового кодексу України, якими, зокрема, пропонується:
  • уточнити положення, що доходи (прибутки) Фонду майбутніх поколінь поряд із загальними нормами щодо неприбуткових організацій також використовуються на цілі, визначені Законом України “Про економічний паспорт”;
  • доповнити перелік неприбуткових організацій Фондом майбутніх поколінь;
  • внести зміни до статті 165 Податкового кодексу України в частині звільнення від оподаткування коштів, залучених на користь учасників Фонду майбутніх поколінь, та доходу, одержаного платником податку з Фонду майбутніх поколінь.
Передбачається, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше дня набрання чинності Законом України “Про економічний паспорт”.

Прийняття цього Закону сприятиме ефективнішому використанню коштів Фонду майбутніх поколінь та фінансовій підтримці молодого покоління з боку держави.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до Проекту Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування коштів Фонду майбутніх поколінь”
Чинна редакціяЗапропонована редакція  
12
Стаття 133. Платники податку … 133.4. Не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом. … 133.4.2. Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.       Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя. … 133.4.6. До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені: бюджетні установи; громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб; житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства); об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків; професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;   інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.Стаття 133. Платники податку … 133.4. Не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом. … 133.4.2. Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Доходи (прибутки) Фонду майбутніх поколінь також використовуються на цілі, визначені Законом України “Про економічний паспорт”. Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя. … 133.4.6. До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені: бюджетні установи; громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб; житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства); об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків; професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів; Фонд майбутніх поколінь; інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.
Стаття 165. Доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу 165.1. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: …. відсутній     відсутнійСтаття 165. Доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу 165.1. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: … 165.1.63. кошти, які залучає Фонд майбутніх поколінь на користь учасників Фонду відповідно до Закону України “Про економічний паспорт”. 165.1.64. сума доходу, одержаного платником податків з Фонду майбутніх поколінь.  
Проект Закону доступний для заватаження:

21 та 22 грудня 2021 року Верховною Радою України зареєстровано відповідно два альтернативних Законодавчих акти:

  1. №6396-1 Проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування доходів у вигляді фінансової підтримки майбутніх поколінь”
  2. №6396-2 Проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування коштів Фонду розвитку та підтримки дитинства”

№6396-1 Проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування доходів у вигляді фінансової підтримки майбутніх поколінь”

Під час детального аналізу президентських законопроектів виявлено значні ризики як для фінансово-бюджетної системи в цілому, так і великі корупціогенні фактори, поєднання яких створює величезні загрози для стабільності публічних фінансів, недопущення яких стало передумовою для підготовки альтернативного законопроекту до проекту №6394.

Враховуючи, що в такому альтернативному законопроекті був запропонований  новий механізм використання доходів, отриманих від ренти за користування надрами загальнодержавного значення, які будуть спрямовані на надання фінансової підтримки особам, яким виповниться 18 років, починаючи з 2023 року, виникла необхідність підготовки альтернативного проекту і до проекту №6396.

Метою законопроекту є розширення переліку доходів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичних осіб, новим доходом у вигляді фінансової підтримки майбутніх поколінь, що виплачується (надається) відповідно до Закону України “Про систему фінансової підтримки майбутніх поколінь”.

Законопроектом передбачається внести зміни до статті 165 Податкового кодексу України, якими, зокрема, пропонується не включати до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку дохід у вигляді фінансової підтримки майбутніх поколінь, що виплачується (надається) такому платнику податку відповідно до Закону України “Про систему фінансової підтримки майбутніх поколінь”.

Таким чином, кошти у вигляді фінансової підтримки майбутніх поколінь не будуть оподатковуватися податком на доходи фізичних осіб.

Прийняття законопроекту сприятиме створенню додаткових умов при отриманні фізичними особами доходів у вигляді фінансової підтримки майбутніх поколінь без оподаткування.

Для більш детального ознайомлення Законодавчий акт доступний для завантаження:

№6396-2 Проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування коштів Фонду розвитку та підтримки дитинства

Передбачає зовсім інший підхід до надання державної підтримки усім без винятку юним українцям на регулярній основі за рахунок рентних платежів за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, і який:
  • передбачає створення Фонду розвитку та підтримки дитинства;
  • гарантує забезпечення за рахунок держави умови для отримання дітьми якісної освіти, якісного лікування, а також житла для найменш захищених категорій дітей;
  • забезпечує надання державної підтримки молодому поколінню не через 15 років з дня запровадження системи, а вже через 6 місяців з дня набрання чинності законом. Зважаючи на зазначене також подається альтернативний проект закону в частині оподаткування коштів Фонду розвитку та підтримки дитинства

Метою законопроекту є впровадження пільгових податкових механізмів щодо цільового використання коштів Фонду розвитку та підтримки дитинства та звільнення від оподаткування виплат із Фонду.

На відміну від проекту реєстр. № 6396 альтернативним проектом пропонується врегулювати питання особливостей оподаткування стосовно Фонду розвитку та підтримки дитинства, який створюється відповідно до Закону України “Про економічний паспорт юного українця”.

Прийняття цього закону дозволить:
  • віднести Фонд розвитку та підтримки дитинства до неприбуткових організацій;
  • звільнити від оподаткування ПДФО кошти, які залучає зазначений Фонд на користь своїх учасників відповідно до Закону України “Про економічний паспорт юного українця”, та доходи, одержані з Фонду розвитку та підтримки дитинства.

В цілому це сприятиме повноцінному запуску роботи Фонду вже у 2022 році та реалізації механізму реальної підтримки з боку держави всіх дітей України за рахунок рентних платежів за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Для більш детального ознайомлення Законодавчий акт доступний для завантаження:


Читайте також про:

На правах реклами:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.