Законопроекти 4278 та 4279: до 150 євро без ПДВ на міжнародні поштові та експрес-відправлення

Законопроект №4065 щодо забезпечення збору даних для декларування окремих об’єктів оподаткування прийнято ВРУ у І читанні
03.11.2020
Трудовий контракт: особливості
09.11.2020
Show all
Законопроекти 4278 та 4279: до 150 євро без ПДВ на міжнародні поштові та експрес-відправлення

Пошук / Search

Законопроект 4278 та 4279: до 150 євро без ПДВ на міжнародні поштові та експрес-відправлення

28 жовтня 2020 року у ВРУ зареєстровано:

  1. Проект Закону №4278 Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях).
  2. Проект Закону №4279 Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо оподаткування митними платежами товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях та порядку їх декларування).

Електронна комерція є найбільш швидко зростаючою галуззю у світовій економіці. За прогнозами експертів, ринок транскордонної B2C електронної комерції у 2020 році зросте до 1 трильйона доларів США та близько 1 мільярда людей по всьому світу здійснюватимуть транскордонні онлайн-покупки товарів, а до 2022 року через транскордонну B2C електронну комерцію здійснюватиметься одна п’ята загального обсягу онлайн-роздрібних продажів.

Найбільшими інтернет-продавцями в сфері електронної комерції є Alibaba, AliExpress, Amazon і eBay, які вже давно адаптували свої веб-ресурси, щоб полегшити здійснення покупок для іноземних покупців.

При цьому розвиток електронної комерції породив і розвиток маніпуляцій, пов’язаних із уникненням проходження належного митного контролю, зокрема, підміни інвойсів, зазначення недостовірного найменування товарів у відправленнях, тощо. У зв’язку з цим, багато країн переглядають умови для пересилання міжнародних відправлень в бік запровадження додаткового контролю.

Проблема відсутності можливості здійснення належного контролю за переміщенням товарів, що пересилаються у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, не є унікальною і для України. Зважаючи, що їх митний контроль та митне оформлення здійснюється практично «в ручному режимі», це унеможливлює ведення об’єктивного обліку переміщуваних товарів, використання інформаційних ресурсів митних органів та здійснення митного контролю таких товарів із застосуванням системи управління ризиками.

Ринок електронної комерції в Україні в 2019 році склав близько 97,4 млрд грн. З січня по листопад 2019 фізичних товарів і послуг було продано на 76 млрд. грн. Це на 17 % більше, ніж за аналогічний період в 2018 році.

В 2020 році, зважаючи на карантинні обмеження у всьому світі, ринок фізичних товарів і послуг значно зріс. Так, в Україні кількість товарів, що переміщуються у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, за перше півріччя 2020 року майже дорівнювала річній кількості таких відправлень в 2019 році.

Отож, метою є вдосконалення, здешевлення та підвищення ефективності здійснення адміністрування ПДВ щодо операцій з ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, а також спрощення сплати податку одержувачами через покладання функцій з його сплати на операторів поштового зв’язку та експрес-перевізників у разі декларування таких товарів зі застосуванням відповідних електронних реєстрів міжнародних поштових та експрес-відправлень.

Тобто, Законопроектами передбачається:

  1. Збільшити суму неоподатковуваних ПДВ операцій з ввезення на митну територію у міжнародних поштових та експрес-відправленнях зі 100 до 150 євро. Тобто, привести у відповідність положення Податкового та Митного кодексів України в частині визначення бази оподаткування ПДВ та митом у разі ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, шляхом закріплення, що базою оподаткування податком на додану вартість є частина їх митної вартості (для юридичних осіб або фізичних осіб — підприємців) або частина їх сумарної фактурної вартості (для фізичних осіб), що перевищує неоподатковуваний мінімум (еквівалент 150 євро).
  2. Надати статус осіб відповідальних за нарахування та сплату до бюджету ПДВ у разі ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях оператора поштового зв’язку, експрес-перевізника, якщо ним здійснюється декларування таких товарів шляхом подання реєстрів (тимчасових та/або додаткових).
  3. Встановити можливість відстрочення сплати ПДВ – протягом 30 днів з дати оформлення тимчасового реєстру з одночасним поданням додаткового реєстру.
  4. Виключити норми, що стосуються питань декларування товарів для митних цілей та порядку здійснення митних формальностей, у зв’язку з включенням відповідних положень до проєкту Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо оподаткування митними платежами товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях та порядку їх декларування)», який є системно пов’язаним з цим законопроектом.
  5. Запровадження електронного декларування міжнародних поштових та експрес-відправлень шляхом подання операторами поштового зв’язку та експрес-перевізниками відповідних реєстрів (тимчасових та додаткових), визначення відомостей, що вносяться у такі реєстри, встановлення процедури та строків їх подання митному органу.
  6. Закріплення виключно письмової форми декларування товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, що сприятиме автоматизації процесів здійснення їх митного контролю та митного оформлення, а також веденню об’єктивного обліку та формуванню достовірної статистики щодо таких товарів.
  7. Розширення переліку товарів, переміщення (пересилання) яких забороняється в міжнародних поштових та експрес-відправленнях, шляхом включення до такого переліку алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів, які переміщуються (пересилаються) на адресу громадян або відправляються громадянами не залежно від вартості, а також щодо пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до переміщення відповідно до законодавства України.
  8. Розширення переліку документів, якими може підтверджуватись фактурна вартість товарів громадянами з урахуванням викликів електронної комерції.

В разі підтримки Верховною радою України:

  • Законопроект 4278 набере чинності з 1 січня 2021 року, проте надання операторам поштового зв’язку статусу особи, відповідальної за сплату ПДВ, планується з 30 червня 2021 року. Прийняття законопроекту забезпечить спрощення адміністрування та удосконалення системи оподаткування, що наддасть змогу запровадження більш зручної системи сплати податків при ввезені товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях. Впровадження простих і прозорих механізмів декларування та сплати податків сприятиме створенню комфортних умов у цій сфері як для перевізників, так і для відправників та одержувачів, та матиме наслідком безумовне збільшення обсягу імпорту таких товарів, що позитивно вплине на доходи бюджету.
  • Законопроект № 4279 набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Прийняття законопроекту сприятиме автоматизації процесів митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, спрощенню та полегшенню адміністрування, забезпечить належний їх облік для формування структури цього сегменту імпорту. Застосування інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем митних органів дозволить підвищити протидію незаконному ввезенню та обігу вказаних товарів, та сприятиме запобіганню щодо ввезення на митну територію України контрафактних, заборонених товарів або обіг яких обмежено. Автоматизація процесу митного контролю та митного оформлення відправлень, а також аналіз інформації, що буде отримана із електронних реєстрів міжнародних поштових та експрес-відправлень, в тому числі щодо ідентифікації відправників та отримувачів, дозволить комплексно вирішити проблему ефективного адміністрування митними органами митних платежів, дозволить застосовувати систему аналізу ризиків для забезпечення безпекової функції митних органів (щодо боротьби із незаконним переміщенням у відправленням заборонених товарів, контрафакту і т. п.), надасть змогу запровадити більш зручну систему декларування та сплати митних платежів, що в свою чергу забезпечить комфортні умови у цій сфері, як для перевізників, так і для відправників та отримувачів таких товарів.

Про нововведення у поштових відділеннях та небінківських фінансових установах стосовно переказів грошових коштів читайте за посиланням:

Небанківські фінансові установи з 23 жовтня 2020 року здійснюють перекази коштів без відкриття рахунків

Читайте також про:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *