Законопроект 4201 “Про обчислення часу в Україні”

Податок на доходи за депозитами фізичних осіб: скасування не на часі
12.10.2020
Осінні онлайн-презентації нових продуктів Apple 2020
13.10.2020
Show all
Законопроект 4201 “Про обчислення часу в Україні”

Пошук / Search

Законопроект 4201 “Про обчислення часу в Україні”

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект 4201 “Про обчислення часу в Україні”, який пропонує встановити й закріпити на території України єдиний київський час і відмовитися від подальшого сезонного переведення стрілок годинників.

Законопроект передано на розгляд керівництву Верховної Ради України 09 жовтня 2020 року.

19 березня 2021 року Проект Закону передано на повторне друге читання: підтримало лише 212 народних обранців. Тому цьогоріч 28 березня 2021 року ми знову переведемо годинник на 1 годину вперед.

Законопроект сприятиме євроінтеграційним прагненням України, оскільки 84 відсотків жителів країн ЄС віддали голоси за скасування переходу на літній та зимовий час, що було підтримано Європейським Парламентом.

Метою цього Закону є визначення правових засад встановлення одиниць часу, обчислення часу в Україні та забезпечення потреб громадян, суспільства і держави у достовірній інформації про точний час і календарну дату.

Ухвалення закону забезпечуватиме стабільний природній цикл життєдіяльності людини, сприятиме покращенню стану здоров’я і підвищенню працездатності населення.

В пояснювальній записці законопроекту 4201, за авторством народного депутата України та першого заступника голови Верховної Ради Руслана Стефанчука, зазначається наступне:

Необхідність прийняття проєкту Закону зумовлено тим, що відповідно до статті 92 Конституції України виключно законами України встановлюються та регулюються питання стосовно одиниці часу та, відповідно, обчислення часу. Проте на сьогодні в нашій державі відсутній закон, який би регулював порядок обчислення часу на території України. Перехід на літній і зимовий час відбувається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України N 509 від 13.05.96 року “Про порядок обчислення часу на території України”. Крім цього, Постановою Верховної Ради України N 3914-VI від 18.10.2011 року “Про визнання такою, що втратила чинність, Постанови Верховної Ради України “Про зміну порядку обчислення часу на території України” було запропоновано Кабінету Міністрів України внести на розгляд Верховної Ради України проєкт закону щодо порядку обчислення часу на території України. Однак відповідний проєкт Закону так і не був прийнятий Верховною Радою України.

Законопроект, що вноситься, не тільки спрямований на вирішення питань щодо визначення правових засад обчислення часу в Україні, а й покликаний забезпечити захист територіальної цілісності та зміцнення національної безпеки України, оскільки, як відомо, на тимчасово окупованих територіях України встановлений час держави-агресора – Російської Федерації. Тому встановлення і закріплення на всій території України без виключення єдиного київського часу в свою чергу дозволить зміцнити й безпекові позиції України та сприятиме деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Окрім цього, законопроект спрямований на захист здоров’я населення, оскільки на думку більшості науковців та лікарів, зазначений порядок обчислення часу в частині щорічного переведення стрілок годинника на одну годину вперед і назад, несе ряд негативних наслідків, викликає значне погіршення стану здоров’я громадян в період адаптації до “літнього” та “зимового” часу. Такий “сезонний часовий стрибок” призводить до зміни біологічних ритмів людини, що негативним чином відображається на загальному стані людини, як фізіологічному, так і психологічному. Після переведення годинникових стрілок у громадян погіршується самопочуття, знижується працездатність, спостерігається значне загострення хронічних хвороб. Наукові дослідження пов’язують зміни часу із захворюваннями серцево-судинної або імунної систем, оскільки вони переривають біологічні цикли. Також доведено, що переведення годинника не допомагає енергозбереженню.

Щороку перехід на зимовий час відбудеться в останню неділю жовтня. Зокрема, цьогоріч він запланований у ніч із суботи (24 жовтня), на неділю (25 жовтня). Сподіваємося, що у разі підтримки Верховною Радою України, це сезонне переведення стрілок годинника стане останнім, оскільки в законопроєкті чітко передбачено, що сезонний перехід часу не застосовується.

Викладений в законі підхід відповідає і світовій практиці. Так, зокрема, щорічний перехід на літній час і повернення на поясний застосовується зараз приблизно в 60 країнах, на всій їхній площі чи частково. При цьому близько 140 країн або ніколи не користувалися сезонним часом, або відмовилися від такої практики. До слова, Європейський парламент 26 березня 2019 року також підтримав ідею скасувати сезонне переведення годинника з 2021 року. За пропозицію проголосували 410 депутатів, 192 виступили проти. Таке рішення було ухвалено за результатами онлайн-голосування, проведеного в країнах ЄС, згідно з яким 84% відсотків жителів ЄС віддали голоси за скасування переходу на літній та зимовий час.

Традицію переводити годинники свого часу запровадили з метою економії електроенергії, щоб людина могла працювати, використовуючи менше штучного освітлення.

Тож чекатимемо на розгляд Законопроекту з доопрацюваннями.

Читайте також:

Розпорядження КМУ №1191-р про раціональне використання робочого часу

Погодинні норми робочого часу на 2021 рік

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *