Законопроект №4065-1 щодо зменшення тиску контролюючих органів на платників податків

Бізнес-спільноти за оновлення законодавства: ключові загрози
24.09.2020
Держпідтримка АПК України 2021: уряд відтермінував подання в галузі садівництва і тваринництва
24.09.2020
Show all
Законопроект №4065-1 щодо зменшення тиску контролюючих органів на платників податків

Законопроект №4065-1 щодо зменшення тиску контролюючих органів на платників податків

Даний Законопроект є альтернативним та таким, що вносить правки до запроваджених Законом №466 змін до Податкового кодексу України.

23 вересня 2020 року народні депутати з «Європейської солідарності» зареєстрували у ВРУ законопроект №4065-1 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо зменшення тиску контролюючих органів на платників податків».

Закон №786 не врегулював спірні питання, які виникли в бізнесу та експертному середовищі після набрання чинності Закону №466.

Залишились невирішені питання, які наберують чинності лише з 01 січня 2021 року:

  • розширення сфери застосування ділової мети у господарських відносинах між платниками податків,
  • запровадження дискреційної системи штрафних санкцій та відповідальності платників податків,
  • введення корупційної концепції провини, за якої контролюючі органи отримують право на власний розсуд тлумачити норми права та обставини у діях платників податків, а також визначати наявність вини у таких діях платників податків.

Автори законопроекту наголошують, що вузькі місця потрібно врегулювати до кінця 2020 року, оскільки це негативно позначиться на умовах ведення бізнесу в Україні, та в період спаду економіки, посиленого наслідками карантинних заходів, посилить адміністративний тиск контролюючих органів на платників податків, збільшить неоднозначні тлумачення окремих законодавчих норм та пов’язані з цим корупційні ризики.

Законопроект №4065-1 передбачає:

  1. скасування оцінки операцій з нерезидентами на предмет, чи є в них економічний ефект (ділова мета). З одночасним виключенням норми, за якою фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат, понесених платником податків при здійсненні операцій з нерезидентами, якщо такі операції не мають ділової мети. При цьому пропонується зберегти застосування концепції ділової мети виключно в межах статті 39 ПКУ щодо трансфертного ціноутворення;
  2. скасування інституту вини при порушенні платниками податків податкового законодавства, визначення «винні діяння» і «діяння, вчинені умисно», встановлення контролюючими органами вини особи, які набирають чинності з 1 січня 2021 року;
  3. скасування корупційного механізму дослідження питання наявності або відсутності обставин наявності вини платника податків в порушенні податкового законодавства, які буде встановлювати спеціальна комісія контролюючого органу з питань розгляду заперечень платників податків;
  4. скасування норми щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) залежно від встановлення контролюючими органами вини платника податків (винні діяння/діяння, вчинені умисно);
  5. виключення ряду норм щодо посилення фінансової відповідальності платників податків;
  6. виключення положень щодо розширення застосування пені на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки;
  7. скасування можливості внесення змін до річного плану-графіка проведення документальних планових перевірок;
  8. відновлення загального строку давності (до 3 років), в межах якого контролюючий орган має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, військового збору;
  9. відновлення права платників податків не збільшувати фінансовий результат до оподаткування на суми штрафів та пені, нараховані контролюючими органами  та іншими органами  державної влади за порушення вимог законодавства;
  10. відновлення норми щодо зупинення проведення планової та позапланової  перевірки лише для великих платників податків (Закон №466 надав право контролюючим органам зупиняти проведення перевірок всіх платників податків);
  11. запровадження захисту платника податків від відповідальності при неможливості вчасного відновлення втрачених чи пошкоджених документів у разі незалежних від платника податків обставин;
  12. відновлення скорочених строків надання платникам податків індивідуальних податкових консультацій (з 40 днів до 35 днів);
  13. відновлення права фізичних осіб-підприємців відображати у витратах поточного періоду витрати  на проведення реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів.

Читайте також про:

Бізнес-спільноти за оновлення законодавства: ключові загрози

Бізнес проти чергових змін до ПКУ 2021: законопроект 4101 збільшує податковий тиск

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *