Весняна карантинна допомога для бізнесу 2021: особливості законопроектів 5300 та 5300-1

Ваша нова фінансова грамотність та інвестиційна обізнаність з онлайн уроками успішного інвестування
29.03.2021
Єдина методика здійснення верифікації виплат по безробіттю
02.04.2021
Show all
Весняна карантинна допомога для бізнесу 2021: особливості законопроектів 5300 та 5300-1

Пошук / Search

Весняна карантинна допомога для бізнесу 2021: особливості законопроектів 5300 та 5300-1

24 березня 2021 року Верховною Радою України зареєстрований Президентський Законопроект під номером 5300, визначений як невідкладний, “Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”

26 березня 2021 року Верховною Радою України зареєстрований Парламентський Законопроект під номером 5300-1 “Про державну підтримку суб’єктів господарювання, самозайнятих та застрахованих осіб на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”

Розглянемо детально дані законодавчі акти.
Президентський Законопроект 5300

Розроблено з метою забезпечення фінансової підтримки застрахованих осіб, які постраждали внаслідок дії додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусомSARS-CoV-2.

Пропонується забезпечити за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів виплати допомоги застрахованим особам, які втрачають частину заробітної плати чи доходу у разі запровадження додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів.

При цьому така допомога застрахованим особам надаватиметься у разі перебування страхувальника відповідної застрахованої особи на обліку як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на території адміністративно-територіальної одиниці, на якій запроваджено додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Реалізація законопроекту позитивно вплине на застрахованих осіб завдяки наданню фінансової підтримки у період дії карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

30 березня 2021 року Верховна Рада України підтримала Законопроект 5033 про допомогу бізнесу під час локдауну.
07 квітня 2021 року Президент України підписав Законопроект 5300 – Закон 1358-IX від 30.03.2021″Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2″, який набере чинності 09 квітня 2021 року з дня, наступного за днем його опублікування в “Голосі України” №65 від 08.04.2021.
Отож, вітаємо бізнес з весняними 8000 грн карантинної допомоги!
Подати заяву можна буде з другого тижня квітня – порядок буде розроблено протягом першого тижня квітня.
Виплати будуть проводитись за кілька тижнів, після доопрацювання технологічного процесу в Додатку “Дія”.

Парламентський Законопроект 5033-1

В період коронакризи, яка охопила увесь світ, держава повинна створювати більш широкі умови і можливості для підтримки бізнес-середовища і найманих працівників, які можуть втратити або вже втратили роботу.

Як приклад, можна розглядати заходи, які вживалися урядами зарубіжних країн у різних напрямках внутрішньої політики – фінансової, грошово-кредитної та соціальної. Заходи носили надзвичайний характер, передбачали рішення в комплексі таких завдань, як збереження бізнесу і підтримка зайнятості, соціальний захист і охорона здоров’я населення.

Пряма підтримка громадян і домогосподарств відображається у таких заходах:

  • полегшення умов отримання виплат соціального страхування та безробіття;
  • збільшення розмірів соціальних виплат;
  • полегшення податкового навантаження через відстрочкусплати податків;
  • надання різного роду субсидій, грантів, ваучерів, пільгового кредитування, та ін.

Звичайно, Україна через значну обмеженість фінансових ресурсів не може реалізувати адекватну європейським модель державної соціально-економічної підтримки бізнесу і населення. Але Україна має вживати максимально можливих заходів для розширення державної підтримки. Ресурси державного бюджету на подолання наслідків коронакризи мають бути виділені за рахунок скорочення неефективних видатків, чим має бути досягнуто збалансування доходів і витрат без взяття додаткових боргових зобов’язань і збільшення грошової маси.

Даним проектом пропонується реалізувати більш широкий спектр державної підтримки не лише застрахованих осіб, а й суб’єктів господарювання та самозайнятого населення.

Метою проекту закону є запровадження заходів державної підтримки суб’єктів господарювання, самозайнятих та застрахованих осіб на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

  1. Додаткові заходи підтримки застрахованих осіб, які втратили роботу:
    • збільшення на 2021 рік розміру допомоги по безробіттю, який визначається у відсотках до середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) залежно від страхового стажу особи, яка отримала статус безробітного;
    • збільшення на 2021 рік тривалості періодів, протягом яких допомога по безробіттю виплачується у розмірі 100% і 80% від призначеного розміру;
    • продовження виплати допомоги по безробіттю на час карантину у разі, якщо закінчення строку виплати припадає на цей період.
  2. Віднесення осіб, які втратили роботу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності через проведення заходів, передбачених карантином та/або надзвичайною ситуацією, до категорії громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню. Таким чином, за працевлаштування цих осіб протягом 1-го року може надаватися компенсація фактичних витрат у розмірі єдиного соціального внеску при працевлаштуванні строком не менше ніж на 2 роки.
  3. Запровадити для роботодавців за працевлаштування строком не менше ніж на 1 рік звільнених через карантин осіб щомісячну часткову компенсацію витрат на оплату праці у сумі мінімальної заробітної плати, яка виплачуватиметься протягом карантину та 3-х місяців після його закінчення.
  4. Надати право за власним бажанням не сплачувати за себе ЄСВ для підприємців-спрощенців, самозайнятих осіб та членів фермерських господарств у квітні, травні та червні 2021 року.
  5. Для суб’єктів малого підприємництва передбачити надання компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного соціального внеску за працевлаштування безробітних на нові робочі місця у будь-яких видах економічної діяльності, а не лише у пріоритетних, як це передбачено сьогодні.
  6. Пропонується доручити Уряду протягом 2-х тижнів подати до Верховної Ради України пропозиції:
    • щодо збільшення не менше ніж на 50% видатків на функціонування Фонду розвитку підприємництва з метою охоплення державною фінансовою підтримкою більш широкого кола суб’єктів господарювання та розширення програм часткової компенсації процентних ставок за кредитами, що надаються суб’єктам малого підприємництва, у тому числі мікропідприємництва, та середнього підприємництва;
    • щодо зменшення податкового навантаження на суб’єктів господарювання на період запроваджених на всій території України додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Прийняття проекту та його реалізація забезпечить:

  • наданнязастрахованим особам фінансової підтримки у період дії карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);
  • виплати у підвищеному розмірі допомоги по безробіттю застрахованим особам, які втратили роботу у такий період;
  • створення додаткових механізмів працевлаштування осіб, які втратили роботу через карантин;
  • зменшення податкового навантаження на суб’єктів господарювання на період карантину;
  • охоплення державною фінансовою підтримкою більш широкого кола суб’єктів господарювання.

Даний Законопроект 30 березня 2021 року заслухано Верховною Радою України та знято з розгляду.

Читайте також про:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *