19 жовтня 2020 року на засіванні погоджувальної ради перший заступник голови парламенту та представник президента у ВРУ Руслан Стефанчук повідомив, що Верховна Рада України має запланувати на 2021 рік проведення процедури “дерадянізації” українського законодавства.
Руслан Стефанчук звернув увагу на те, що йде рік великих дат:
Саме на цей період заплановано процес, який називається “дерадянізація” українського законодавства, тобто, врешті-решт, необхідно виписати перелік законодавчих актів, з якими нам давно потрібно попрощатися, щоб у законодавстві України не було, наприклад, Житлового Кодексу УРСР у частині редакції сповідування ідеї ленінського комунізму.
У зв’язку з цим, віце-спікер парламенту закликав комітети, народних депутатів, а також інших суб’єктів законодавчої ініціативи приєднається до роботи з “дерадянізації” українського законодавства.
І от 29 жовтня 2020 року в Верховній Раді України зареєстровано важливий для сучасної України Законопроект «Про дерадянізацію законодавства України», який передбачає скасування майже 1500 законодавчих актів, ухвалених органами СРСР та УРСР.
Мета законопроекту – скасувати дію деяких нормативно-правових актів радянського періоду, які “засмічують” вітчизняне законодавче поле.
Перший заступник Голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук разом із народними депутатами України зареєстрував законопроект «Про дерадянізацію законодавства України» у день свого народження, що є знаковим та важливим здобутком. Про це написав Руслан Стефанчук на своїй сторінці у Facebook.
Процитуємо написане та його важливість:
“Сьогодні, у День свого народження, який співпадав із Днем комсомолу, у Верховній Раді України разом із колегами народними депутатами реєструємо законопроект “Про дерадянізацію законодавства України”.
Його підготовка тривала майже рік. За цей час було проаналізовано приблизно 15000 нормативно-правових актів Союзу РСР і 7000 актів Української РСР (Української СРР) на предмет виявлення тих, потреба в яких уже давно відпала.Так, абсурдним є те, що, наприклад, на 30-му році незалежності України в нас існує Житловий Кодекс УРСР (1983 року), згідно з яким ми досі втілюємо в життя ленінські ідеї побудови комуністичного суспільства. А в Кодексі законів про працю (1971 року) ми декларуємо, що працівники, які звільнені у зв’язку з обранням їх на виборні посади в комсомольських (
) організаціях, можуть мати пільги при поновленні.І таких прикладів можна навести безліч.
Як-от, а чи знали ви, що станом на сьогодні немає жодних актів, якими б скасовувалася чи бодай якимось іншим чином була припинена дія чотирьох Конституцій, що діяли в радянські часи на території України?
Як це не дивно, але актів, якими б вони були однозначно скасовані, ми не віднайшли
Водночас ми не пішли шляхом тотального скасування всіх актів «радянського періоду». Ми «вручну» селекційно перебрали весь масив «радянського законодавства».
За результатами нашого опрацювання, ми пропонуємо визнати такими, що не застосовуються на території України, майже 1500 законодавчих актів органів державної влади й управління Союзу РСР, Української РСР (Української СРР).
При цьому важливі для нашої країни державотворчі акти, попри їх «радянське» походження, мусять залишитися і слугувати на благо Українського народу
. Це й Акт проголошення незалежності України (1991 року), і Декларація про державний суверенітет України (1990 року), і ратифікація Статуту ООН (1945 року), й акти про передачу Кримської області до складу України (1954 року), і закони, що регулюють права репресованих, переселенців, постраждалих від наслідків аварії на ЧАЕС; осіб, нагороджених орденами та медалями, — й багато інших залишатимуться частиною законодавства України.Ми запропонували прибрати тільки законодавчий непотріб, яким так щедро захаращене українське законодавство. Тому ініційований законопроєкт є першим на шляху до систематизації та подальшої дерадянізації законодавства незалежної України. На жаль, за 30 (
) років ні Верховна Рада України, ні Уряд не спромоглися реалізувати функцію законодавчого «антивірусу» і провести процедуру відрадянщення українського законодавства.
Як ви знаєте, я сповідую підхід, за яким робота парламентарів — це не регулярна участь в етерах, епатажних шоу біля трибуни та публікація тисячі постів, де щоденно обговорюються проблеми, до вирішення яких не докладаються жодні зусилля. Парламентаризм — це щоденна, виснажлива та звитяжна праця, спрямована на підвищення якості законодавства.
Але одними законами не вичерпується робота з дерадянізації законодавства України. Тому закликаю Кабінет Міністрів України впродовж наступних 3 років долучитися до процесу відрадянщення та систематизації українського законодавства, провести довгоочікувану інкорпорацію. За результатами нашого опрацювання, ми вже готові передати вам понад 5000 актів Союзу РСР та Української РСР
, що можна, в межах компетенції Кабінету Міністрів України, незабаром визнати такими, що не застосовуються на території України.Україні потрібне якісне законодавство
Звертаюся до народних депутатів України підтримати цю ініціативу та висловлюю слова вдячності всім, хто долучився до підготовки законопроєкту.
“
Читайте також законопроект Руслана Стефанчука про:
Законопроект 4201 «Про обчислення часу в Україні»
Актуально: