Податкова реформа 2021: Законопроект 5600

1С для будівництва з «ІМПУЛЬС-ІВЦ» – це Ваш сучасний професійний системний інтегратор бізнес-процесів будівельного комплексу
27.05.2021
Державна фіндопомога безробітним в 97 тис. грн. для започаткування бізнесу
14.06.2021
Show all
Податкова реформа 2021: Законопроект 5600

Пошук / Search>

Податкова реформа 2021: Законопроект 5600

02 червня 2021 року в Верховній Раді України зареєстровано Законопроект України за номером 5600 “Провнесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” з метою забезпечення збалансованості бюджетних надходжень шляхом протидії схемам з ухилення від оподаткування, створення прозорого конкурентного середовища, підвищення ефективності використання економічних ресурсів країни.

Метою Законодавчого Акту є забезпечення збалансованості бюджетних надходжень шляхом підвищення ефективності використання економічних ресурсів країни, а також усунення прогалин чинного законодавства.
Відповідно до пункту 4 розділу ХІХ Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України щорічно до 1 червня у разі необхідності вносить до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції з акцизного податку, екологічного податку та рентної плати. З 2019 року відповідно до цього положення ставки податків не переглядалися,а ставки акцизного податку на алкогольні напої не переглядалися з 2017 року.
Поточна економічна ситуація вимагаєперегляду підходів досправляння окремих податків, як будуть направлені на:
  • створення більш ефективних механізмів справляння цих податків;
  • недопущення безпідставного користування податковими пільгами;
  • сприяння підвищенню добровільності сплати податків;
  • створення справедливих умов оподаткування для всіх платників податків;
  • забезпечення мобілізації фінансових ресурсів до бюджетів різних рівнів у достатньому обсязі.
Законопроект забезпечить:
  • приведення розмірів ставок податків у відповідність до інфляційних процесів в економіці;
  • підвищення ефективності справляння окремих податків та погашення податкового боргу.
Прийняття Законопроекту матиме позитивний вплив на інтереси заінтересованих сторін:
Заінтересована сторонаОчікуваний вплив
Платники податків– встановлення рівних правил оподаткування;
Контролюючі органи– дотримання принципу економічності оподаткування; – покращення ефективності стягнення податкового боргу
Держава– збільшення надходжень до бюджетів різних рівнів.

Міністерство фінансів України для більшої наглядності та розуміння усіх змін так званої “податкової реформи 2021” презентувало Інфографіку до Законопроекту України №5600
Для завантаження Законодавчий акт 5600 та Порівняльна таблиця:

01 липня 2021 року Законопроект 5600 прийнятий Верховною Радою України у І читанні.

8 липня 2021 року повідомлено про планові доопрацювання Законодавчого акту 5600:

1. Оподаткування ПДФО за ставкою 18% (замість 5%) доходів від продажу протягом звітного податкового року третього та наступних об’єктів нерухомості.

На робочій групі домовились, що оподаткування третього продажу за ставкою 18% є прийнятним, але не від всієї суми продажу (що було передбачено Кабмінівським 5600), а від різниці від вартістю продажу та купівлею

2. Оподаткування ПДВ операцій з продажу житла (наразі такі операції, крім першого постачання житла, звільнено від оподаткування)

Експерти зазначали, що така норма порушує принцип нейтральності ПДВ, призведе до зростання вартості житла (до 10%), а також є порушенням євроінтеграційних зобов’язань України: (Глава 4 Оподаткування, ст. 353, додаток XXVIII (28) Угоди про асоціацію) – оподаткування ПДВ на загальних підставах операції на вторинному ринку житла є порушенням ст. 12 та пп. (j) пункту 1 ст. 135 базової Директиви ЄС 2006/112 від 28.11.2006.

По цьому пунку не має спільної думки учасників дискусії, норма потребує додаткового обговорення..

3. Зміни до податку на прибуток. Згідно з нормами законопроєкту, великі платники податків матимуть право на перенесення від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих звітних (податкових) років лише у сумі 50% такого непогашеного від’ємного значення об’єкта оподаткування.

Учасники дискусії домовились, що ця норма буде доопрацьована, що збитки минулих років погашаються поступово – кожного року у розмірі не більше 50%, При цьому, непогашена частина збитків не згорає, але її списання розтягується на роки до повного погашення.

4. Обмеження бюджетного відшкодування ПДВ для платників-посередників

Погодили, що ця норма буде доопрацьована, зокрема з урахування особливостей аграрного бізнесу

5. Обмеження можливості включення платниками податку до складу податкового кредиту податкових накладних, складених більше ніж 6 місяців (зараз 365 днів) з моменту здійснення операції.

Домовились, що ця норма також буде доопрацьована, будуть зроблені виключення для регульованих ринків.

Читайте також про:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *