Перегляд соціальної підтримки держави при народженні дитини, досягненню 3-ти річного віку та прожиткового мінімуму для дітей віком до 6-ти років: аналіз Законопроектів 5585, 5585-1, 5585-2, 5585-3

Продовжуємо реформувати прожитковий мінімум в Законопроектах 3515 та 5654
15.06.2021
Якщо Ви у Львові – зробіть професійну хімчистку салону Вашого авто з Компанією “Dr.Struk”
17.06.2021
Show all
Перегляд соціальної підтримки держави при народженні дитини, досягненню 3-ти річного віку та прожиткового мінімуму для дітей віком до 6-ти років: аналіз Законопроектів 5585, 5585-1, 5585-2, 5585-3

Пошук / Search

Перегляд соціальної підтримки держави при народженні дитини, досягненню 3-ти річного віку та прожиткового мінімуму для дітей віком до 6-ти років: аналіз Законопроектів 5585, 5585-1, 5585-2, 5585-3

28 травня 2021 року в Верховній Раді України зареєстровано основний Законопроект України за номером 5585 “Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо збільшення розміру допомоги при народженні дитини з метою підвищення рівня державної підтримки сімей з дітьми.

В перших числах червня 2021 року Верховною Радою України зареєстровано альтернативні Законопроекти України за номерами:


  1. 5585-1 “Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” (щодо стимулювання збільшення народжуваності)” від 01 червня 2021 року.
  2. 5585-2 “Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо належного виконання обов’язку держави у соціальній підтримці сімей при народженні дитини” від 11 червня 2021 року.
  3. 5585-3 “Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо збільшення розміру допомоги при народженні дитини та відновлення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку” від 14 червня 2021 року.

Розглянемо особливості кожного Законопроекту.

Законопроект України за номером 5585 “Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”

Проект акта розроблено на виконання пункту 113 додатка до пункту 1 доручення Прем’єр-міністра України від 18.11.2019 № 40306/2/1-19 та завдання, визначеного абзацом п’ятим підпункту „а” пункту 8 статті 1 Указу Президента України від 08.11.2019 № 837 „Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави”щодо підвищення рівня державної підтримки сімей з дітьми, зокрема, шляхом збільшення розміру допомоги при народженні (усиновленні) дитини.

Розмір державної допомоги при народженні (усиновленні) дитини становить 41 280 грн, цей розмір не переглядався із01.07.2014.В умовах посилення інфляції розмір державної допомоги при народженні (усиновленні) дитини потребуєперегляду.

Проектом акта передбачається підвищення розміру державної допомоги при народженні дитини:
  1. Із 01.01.2022 розмір допомоги встановлюється у розмірі 50 000 гривень. Виплата допомоги проводитиметься одноразово у розмірі 25 відсотків загального розміру допомоги, решта суми допомоги виплачуватиметься протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
  2. Із 01.01.2023 і в подальшому щороку з 1 січня передбачається збільшення розміру допомоги при народженні дитини на прогнозний показник зростання індексу споживчих цін (грудень порівняно з груднем попереднього року), який затверджується Кабінетом Міністрів України.
Збільшиться також розмір допомоги при усиновленні дитини, оскільки допомогапри усиновленні дитини надається у розмірі, встановленому для виплати допомоги при народженні дитини.
Основним очікуваним результатом реалізації акта є покращення матеріального становища родин із дітьми:
Заінтересована сторонаВплив реалізації акта на заінтересовану сторонуПояснення очікуваного впливу
Сім’ї, у яких народилась дитина та сім’ї, які усиновили дитинуПокращення матеріального становища родин із новонародженими та усиновленими дітьмиПідвищення з 01.01.2022 розміру допомоги при народженні (усиновленні) дитини
Поріняльна таблиця до Законопроекту 5585:
Зміст положення акта законодавстваЗміст відповідного положення проекту акта
Закон України „Про державну допомогу сім’ям з дітьми”
Стаття 12. Розмір допомоги при народженні дитини Допомога при народженні першої та кожної наступної дитини призначається у розмірі 41 280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10 320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.         Одноразова натуральна допомога „пакунок малюка” надається у строк, що не перевищує 30 календарних днів з дня народження дитини у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  Стаття 12. Розмір допомоги при народженні дитини Допомога при народженні першої та кожної наступної дитини  призначається у розмірі
50 000 гривень. Виплата допомоги проводиться одноразово у розмірі 25 відсотків загального розміру допомоги, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.Допомога при народженні дитини надається в розмірі, встановленому на дату народження дитини.
  Одноразова натуральна допомога „пакунок малюка” надається у строк, що не перевищує 30 календарних днів з дня народження дитини у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
Розділ VIII ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2002 року. 1-1. Установити, що визначені статтею 6 цього Закону строки звернення щодо призначення державної допомоги сім’ям з дітьми продовжуються на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, та один місяць після дати його завершення. 1-2. Тимчасово, до 31 грудня 2020 року, закупівля товарів для комплектування одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка” організовується та здійснюється через Управління Організації Об’єднаних Націй з обслуговування проектів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України згідно з Меморандумом про взаєморозуміння між Урядом України та Управлінням Організації Об’єднаних Націй з обслуговування проектів і Дитячим фондом Організації Об’єднаних Націй у сфері соціального захисту сімей з дітьми та підтримки розвитку відповідального батьківства. З 1 січня 2021 року закупівля товарів для комплектування одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка” здійснюється відповідно до Закону  України „Про публічні закупівлі”.    Розділ VIII ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2002 року. 11. Установити, що визначені статтею 6 цього Закону строки звернення щодо призначення державної допомоги сім’ям з дітьми продовжуються на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, та один місяць після дати його завершення. 12. Тимчасово, до 31 грудня 2020 року, закупівля товарів для комплектування одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка” організовується та здійснюється через Управління Організації Об’єднаних Націй з обслуговування проектів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України згідно з Меморандумом про взаєморозуміння між Урядом України та Управлінням Організації Об’єднаних Націй з обслуговування проектів і Дитячим фондом Організації Об’єднаних Націй у сфері соціального захисту сімей з дітьми та підтримки розвитку відповідального батьківства. З 1 січня 2021 року закупівля товарів для комплектування одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка” здійснюється відповідно до Закону  України „Про публічні закупівлі”. 13.Установити, що розмір допомоги при народженні дитини, визначений відповідно до частини першої статті 12 цього Закону, щороку з 1 січня збільшується на прогнозний показник зростання індексу споживчих цін (грудень порівняно з груднем попереднього року), який затверджується Кабінетом Міністрів України.
Проект Закону України 5585 доступний для завантаження:

Законопроект України за номером 5585-1 “Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” (щодо стимулювання збільшення народжуваності)

Законопроект передбачає проведення збільшення розміру допомоги при народженні дитини, що буде стимулом для збільшення народжуваності дітей та дозволить сім’ям в перші роки життя дитини забезпечити її найнеобхіднішим.

Законопроектом передбачено, що допомога  при народженні дитини призначається у розмірі, що залежатиме від кількості дітей у сім’ї, зокрема:
  • при народженні першої дитини – 50000 гривень;
  • другої дитини – 100000 гривень;
  • третьої і кожної наступної дитини – 150000 гривень.

Народжуваність в Україні з кожним роком зменшується на 5% і, якщо у 2013 році складала 503,7 тис. дітей, то в 2020 становила – 293,4 тис. дітей (найнижчий показник за останні 10 років). В свою чергу, сумарний коефіцієнт народжуваності в Україні зменшився на 19% (з 1,51 дитини на 1 жінку репродуктивного віку у 2013р. до 1,22 дитини у 2020р.,при необхідних 2,13 для нормального відтворення нації).Це пов’язано із багатьма негативними факторами, які відбуваються у державі та суспільстві в цілому. Однак, одним із найбільш ключових показників впливу на тенденцію народжуваності в нашій державі є виплата допомоги при народженні дитини.

Якщо у 2013 році допомога на першу дитину складала 30 960 грн. (3870$), на другу – 61 920 грн. (7 740$), на третю і кожну наступну – 123 840 грн. (15 480$), то з 2014 по 2021 рр. ця сума не змінювалася в національній валюті і становила 41 280грн., які поступово перетворились з 2612$ за курсом 2014р. в мізерні 1490$ за поточним курсом незалежно від черговості народження дитини. Саме з 2013 року почала спостерігатись стійка тенденція до зменшення народжуваності. За відсутності змін ця негативна тенденція буде продовжуватися і лише набиратиме обертів, які матимуть катастрофічні наслідки для майбутнього існування українського народу.

Збільшення розміру допомоги при народженні дитини дозволить зробити перший крок до подолання негативної тенденції зменшення населення держави.

За даними Державної служби статистики Українив нашій державі останні два роки кількість новонароджених зменшується на 5%. Тому за прогнозами у 2021р. кількість новонароджених становитиме 293 344 за таким порядком: перша дитина – 134 912, друга дитина 108 011, третя дитина – 50 241. Відповідно, за прогнозами, у 2022р. в Україні буде народжено 276 688 дітей за таким порядком:
  • перша дитина: 127 397 осіб;
  • друга дитина: 101 678 осіб;
  • третя дитина і більше: 47 613 осіб.
На основі статистичної інформації,сума, яку треба буде спрямувати на виплати допомоги при народженні дитини, (якщо виплата на першу дитину становитиме 50 тис. грн, на другу 100 тис. грн., на третю і кожну наступну – 150 тис.грн.) становитиме 23,677 млрд. грн. З них:
  • виплати за першу дитину: 127 397*50 000 = 6 369 850 000  (6,369 млрд. грн);
  • виплати за другу дитину: 101 678*100 000 = 10 167 800 000 (10,167 млрд. грн);
  • виплати за третю дитину: 47 613*150 000 = 7 141 950 000 (7,141  млрд. грн).

При цьому, варто зазначити, щоза чинного розміру допомоги  (41 280 грн.) при кількості живонароджениху 2022р.  276 688 осіб, фонд виплат в річному еквіваленті становитиме близько 11,4 млрд. грн.Тому для реалізації законопроекту, до фонду виплат допомоги при народженні дитини має додатково закладатися близько 12,27млрд. грн. (23,677 – (мінус) 11,4 млрд. грн.).

Ці кошти надходитимуть за рахунокдетінізації ринку алкоголю в Україні, діяльність якого (за оцінками експертів) призводить до недоотримання Державним бюджетом України 12 млрд. грн. щороку.В нашій державі близько 50% ринку алкогольної продукції перебуває в тіні.

Варто зауважити, що процес отримання коштів на реалізацію норм законопроекту вже почато. У 2021 році є відчутнірезультати боротьби з нелегальним ринком алкоголю. Так, з початку року правоохоронними органами було вилучено з незаконного обігу понад 568 тонн спирту та 238 тонн лікеро-горілчаних виробів (на загальну суму понад 170 млн. грн.), вилучено 1,9 млн. марок акцизного податку з ознаками фальсифікації, припинено діяльність 38 незаконних виробництв лікеро-горілчаних виробів та 3 незаконних виробництв спирту. В рамках кримінальних проваджень заблоковано роботумайже 150 веб-сайтів, через які здійснювалось незаконне розповсюдження фальсифікованих лікеро-горілчаних виробів.

Результати протидії нелегальному ринку алкоголю, серед іншого, вплинули на показники виконання податкових надходжень. Так, за перший квартал 2021 року до загального фонду бюджету держави надійшло 128,7 млрд. грн., що на 7,6 млрд. (6,28%) більше від запланованого і на 17,9 млрд. грн. (16,1%) перевищує минулорічний показник.  В свою чергу, надходження ПДВ перевиконано на 4,2 млрд. грн. (або на 12,3%) від запланованого, а в порівнянні із минулорічним показником, надходження ПДВ зросли у 1,5 рази.

Окрім цього, варто звернути увагу на те, що згідно з даними системи обліку даних РРО, на ринку алкогольних виробів кількістьРРО/ПРРО за минулі два роки зросла на 62,86% (з  92 732 до 151 027), позитивна динаміка продовжується.

Варто зауважити, що робота на цьому напрямі триває і уже дає результат, а саме додаткові надходження до бюджету, які необхідні для реалізації норм законопроекту, тобто реалізація норм законопроекту не потребуватиме перерозподілу видатків державного бюджету, а може бути реалізована за рахунок додаткових надходжень до бюджету.

Збільшення розміру допомоги при народженні дитини дозволить зробити перший крок до подолання негативної тенденції зменшення населення держави, а  в подальшому, дозволить збільшити народжуваність в Україні. Крім того, законопроект дозволить сім’ям в перші роки життя дитини забезпечити її найнеобхіднішим.

Поріняльна таблиця до Законопроекту 5585-1:
  Чинна редакція  Редакція із запропонованими змінами  
Стаття 12. Розмір допомоги принародженнідитини.  Допомога при народженні першої та кожної наступної дитини призначається у розмірі 41280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.       Стаття 12. Розмір допомоги принародженні дитини. Допомога при народженні дитини призначається в таких розмірах: при народженні першої дитини –  50000 гривень, другої дитини – 100000 гривень, третьої і кожної наступної дитини – 150000 гривень. Виплата допомоги при народженні дитиниздійснюється одноразово в фіксованій сумі та рівними частинами впродовж 36 місяців. Одноразова сума виплати при народженні дитини складає: при народженні першої дитини – 15000 гривень,при народженні другої дитини – 30 000 гривень, при народженні третьої та кожної наступної дитини 45 000 гривень. Решта суми допомоги при народженні дитини виплачуєтьсяпротягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 Розділ VIII
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.3. Відсутній1-3. Кабінету Міністрів України включати до щорічного звіту інформацію про стан виконання цього Закону
Проект Закону України 5585-1 доступний для завантаження:

Законопроект України за номером 5585-2 “Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо належного виконання обов’язку держави у соціальній підтримці сімей при народженні дитини”
Законопроект розроблено з метою надання додаткових соціальних гарантій сім’ям. Проект передбачає проведення збільшення розміру допомоги при народженні дитини, що буде стимулом для збільшення народжуваності дітей та дозволить сім’ям в перші роки життя дитини забезпечити її найнеобхіднішим.

Законопроектом передбачено, що допомога  при народженні дитини призначається у розмірі, що залежатиме від кількості дітей у сім’ї.

Допомога при народженні дитини призначається в розмірах прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років та виплачується виходячи з розміру прожиткового мінімуму встановленого на момент призначення виплати допомоги.

Допомога при народженні дитини нараховується в таких розмірах: при народженні першої дитини –  25 розмірів прожиткового мінімуму, другої дитини – 50 розмірів прожиткового мінімуму, третьої і кожної наступної дитини – 70 розмірів прожиткового мінімуму.

Виплата допомоги при народженні дитини здійснюється одноразово в фіксованій сумі та рівними частинами впродовж 36 місяців.

Одноразова сума виплати при народженні дитини складає: при народженні першої дитини – у розмірі10 прожиткових мінімумів, при народженні другої дитини – у розмірі 15 прожиткових мінімумів, при народженні третьої та кожної наступної дитини у розмірі 20 прожиткових мінімумів.

Решта суми допомоги при народженні дитини виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Також з метою забезпечення ефективності парламентського контролю за прийнятими рішеннями та відповідно до п. 13 частини 1 статті 85 Конституції України пропонується передбачити обов’язок Кабінету Міністрів України включати до щорічного звіту інформацію про стан виконання цього Закону.

За даними Державної служби статистики України в нашій державі останні два роки  кількість новонароджених зменшується на 5%. Тому за прогнозами у 2021році кількість новонароджених становитиме 293 344 за таким порядком: перша дитина – 134 912, друга дитина 108 011, третя дитина – 50 241. Відповідно, за прогнозами, у 2022році в Україні буде народжено 276 688 дітей за таким порядком:
  • перша дитина: 127 397 осіб;
  • друга дитина: 101 678 осіб;
  • третя дитина і більше: 47 613 осіб.
На основі статистичної інформації, сума, яку треба буде спрямувати на виплати допомоги при народженні дитини, (якщо виплата на першу дитину становитиме65450 грн, на другу 130900грн, на третю і кожну наступну – 183260грн) становитиме 30,372 млрд грн з них:
  1. виплати за першу дитину: 127 397*64 450 = 8338133650  (8,338 млрд грн);
  2. виплати за другу дитину: 101 678*130 900 = 13309650200 (13,309 млрд грн);
  3. виплати за третю дитину: 47 613*183 260 = 8725558380 (8,725  млрд грн).

При цьому, варто зазначити, що за чинного розміру допомоги  (41 280 грн) при кількості живонароджених у 2022році 276 688 осіб, фонд виплат в річному еквіваленті становитиме близько 11,4 млрд грн.

Тому для реалізації законопроекту, до фонду виплат допомоги при народженні дитини має додатково закладатися близько 18,972 млрд грн.

Упродовж 20 років смертність в Україні значно перевищує темпи народжуваності. Головною причиною негативної динаміки народжуваності є погіршення економічного становища в країні та відсутність фінансової стабільності в молодих родинах, що є важливим для прийняття рішення про народження дітей.

У 2020 році в Україні зафіксовано найнижчу народжуваність за останні 10 років. Вона склала 293 457 осiб, тоді коли смертність сягнула 616 835 осiб.

За прогнозом ООНв 26 країнах населення скоротиться на 10%. У ряді країн, до числа яких відносяться Болгарія, Боснія і Герцеговина, Угорщина, Латвія, Литва, Республіка Молдова, Сербія, Україна, Хорватія і Японія, населення скоротиться до 2050 року більш ніж на 15%.

Демографічна ситуація в Україні вже багато років демонструє негативну динаміку в різниці між показниками народжуваності і смертності.  Народжуваність в Україні змінюється та має різкий спад, який почався наприкінці 80-х і триває до сьогодні, показник сумарного коефіцієнта народжуваності становить 1,2 дитини на одну жінку.

Для того щоб чисельність населення в Україні не скорочувалася за рахунок природних факторів (народжуваності і смертності), необхідно, щоб сумарний коефіцієнт народжуваності був на рівні 2,1–2,2 дитини на одну жінку.

Характеристики народжуваності та смертності в Україні:

Кількість народжень на територіях в межах України (народжених в тис.)

19901995200020052009201220132014201520162017201820192020
657,2492,9385,1428,3512,5520,7503,7465,9411,8397,0364,0335,9308,8293,4

Коефіцієнт народжуваності в Україні (на 1000 осіб)

1990199520002005200920102011201220132014201520162017201820192020
12,79,67,89,011,110,811,011,411,110,810,710,39,48,78,17,0

Коефіцієнт смертності (на 1000 осіб)

1990199520002005200920102011201220132014201520162017201820192020
12,115,415,416,615,315,214,514,514,614,714,914,714,514,814,714,8

Як свідчать статистичні показники, рівень народжуваності напряму залежить від показників розміру державної підтримки сім’ям. Так, з 2005 року коли в Україні було вперше запроваджено проект по підтримці та наданні державної допомоги при народженні дитини, існував критерій до її підвищення при народженні другої дитини і більше, тому в ці роки помітно почала зростати  народжуваність. Проте, з 2014 року розміри державної підтримки зменшили  та  скасували стимулюючу норму про збільшення допомоги сім’ям при народженні другої дитини та більше.За таких умов велика кількість родин стали неспроможними забезпечити елементарні потреби дитини. За існуючої динаміки зростання цін, щомісячні витрати на дитину зростають, а розмір  виплат призначеної допомоги залишається незмінним.

З метою підвищення народжуваності в Україні  перш за все потрібно на рівні держави надати належну підтримку молодим  сім’ям.

Отже, в першу чергу для вирішення існуючої проблеми необхідно змінити принцип призначення державної допомоги при народженні дитини та запровадити комплекс державної підтримки, яка у зворотньому викличевпевненість у сімей народжувати. Одним із засобів стимулювання народжуваності в родинах є забезпечення стабільного соціального захисту молодих сімей.

Матеріальне забезпечення кожної родини є першою необхідною умовою для позитивних змін на шляху до стабілізації демографічної та економічної ситуації в державі.

На сьогодні створилась досить негативна тенденція  – при існуючому порядку призначається та виплачується допомога у фіксованій сумі, призначеній на момент народження дитини, яка не враховує інфляційні процеси, є незначною та значною нижчою від прожиткового мінімуму.

Якщо у 2013 році допомога на першу дитину складала 30 960 грн (3870$), на другу – 61 920 грн (7 740$), на третю і кожну наступну –123 840 грн (15 480$), то з 2014 по 2021 рік ця сума не змінювалася в національній валюті і становила 41 280грн, які поступово перетворились з 2612$ за курсом 2014року в незначні 1490$ за поточним курсом незалежно від черговості народження дитини. Саме з 2013 року почала спостерігатись стійка тенденція до зменшення народжуваності. За відсутності змін ця негативна тенденція буде продовжуватися і лише набиратиме обертів, які матимуть катастрофічні наслідки для майбутнього існування українського народу.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» базовим державним   соціальним   стандартом   є   прожитковий мінімум,   встановлений  законом,  на  основі  якого  визначаються державні  соціальні  гарантії  та  стандарти  у   сферах   доходів населення, житлово-комунального, побутового, соціально-культурного обслуговування, охорони здоров’я та освіти. Крім того, інші види соціальних виплат, пов’язаних з утриманням та вихованням дітей, здійснюються із врахуванням такої вартісної величини як прожитковий мінімум, зокрема, прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років та  прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років. За цих умов  застосовування при визначенні розміру допомоги при народженні дитини  сталої суми є необґрунтованим.

Прийняття цього законопроекту дозволить встановити справедливе підвищення рівня державної допомоги на дитину та сприятиме вирішенню демографічної проблеми в Україні. Диференційований підхід дозволить правильно розуміти державну політику, як таку, що спрямована на стимулювання народжуваності та турботу про дітей та майбутні покоління.

Поріняльна таблиця до Законопроекту 5585-2:
  Чинна редакція  Редакція із запропонованими змінами  
Закон України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми»
Стаття 12. Розмір допомоги при народженні дитини.  Допомога при народженні першої та кожної наступної дитини призначається у розмірі 41280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.        Стаття 12. Розмір допомоги при народженні дитини.  Допомога при народженні дитини призначається в розмірахпрожиткового мінімуму для дітей віком до шести років та виплачується виходячи з розміру прожиткового мінімуму встановленого на момент призначення виплати допомоги. Допомога при народженні дитини нараховується в таких розмірах: при народженні першої дитини –  25 розмірів прожиткового мінімуму, другої дитини –50 розмірів прожиткового мінімуму, третьої і кожної наступної дитини –70 розмірів прожиткового мінімуму.Виплата допомоги при народженні дитини здійснюється одноразово в фіксованій сумі та рівними частинами впродовж 36 місяців. Одноразова сума виплати при народженні дитини складає: при народженні першої дитини –у розмірі10 прожиткових мінімумів, при народженні другої дитини – у розмірі 15 прожиткових мінімумів, при народженні третьої та кожної наступної дитини у розмірі 20 прожиткових мінімумів. Решта суми допомоги при народженні дитини виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. …  
 Розділ VIII
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.3. Відсутній1-3. Кабінету Міністрів України включати до щорічного звіту інформацію про стан виконання цього Закону. 
Проект Закону України 5585-2 доступний для завантаження:

Законопроект України за номером 5585-3 “Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо збільшення розміру допомоги при народженні дитини та відновлення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку”
Цілі і завдання законопроекту у відновленні раніше скасованих допомоги при народженні дитини у підвищеному розмірі при народженні другої та третьої дитини, допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
На відміну від урядового проекту альтернативним законопроектом пропонується:
  1. встановити допомогу при народженні першої дитини на рівні 50 прожиткових мінімумів для дітей віком до шести років;
  2. відновити скасовану з 1 липня 2014 року допомогу при народженні 2 і 3 дитини і встановити її відповідно на рівні 70 і 120 прожиткових мінімумів для дітей віком до шести років;
  3. відновити скасовану з 1липня 2014 року допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічноговіку, встановивши її гарантований розмір на рівні 30 відсотків прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років;
  4. непередбачати індексацію допомоги на прогнозний показник зростання індексу споживчих цін, оскільки у цьому немає потреби у зв’язку із встановленням допомоги в розмірах, залежних від прожиткового мінімуму, який щороку збільшується на рівень не нижче інфляції та підвищується кілька разів протягом бюджетного року.

З прийняттям законопроекту буде відновлено раніше скасовані допомогу у підвищеному розмірі при народженні другої та третьої дитини, а також допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Цим, у тому числі, буде ліквідовано грубе порушення Конституції України, яке виникло в наслідок прийняття норм, які обмежили та скасували гарантовані права людей на належний соціальний захист.

Більш детально про Законопроект 5585-3 у пояснювальній записці, якак доступна для завантаження:
Порівняльна таблиця до Проекту Закону 5585-3 має наступний вигляд:
  Зміст положення чинного законодавства    Зміст відповідного положення проекту акта  
 Закон України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” 
Стаття 3. Види державної допомоги сім’ям з дітьми Відповідно до цього Закону призначаються такі види  державної допомоги сім’ям з дітьми: 1) допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;2) допомога при народженні дитини;2-1) допомога при усиновленні дитини;  4) допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;5) допомога на дітей одиноким матерям;Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та об’єднання громадян за рахунок власних коштів можуть запроваджувати додаткові види допомоги та встановлювати  доплати до державної допомоги сім’ям з дітьми.Стаття 3. Види державної допомоги сім’ям з дітьми Відповідно до цього Закону призначаються такі види  державної допомоги сім’ям з дітьми: 1) допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;2) допомога при народженні дитини;2-1) допомога при усиновленні дитини; 3) допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку; 4) допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;5) допомога на дітей одиноким матерям;Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та об’єднання громадян за рахунок власних коштів можуть запроваджувати додаткові види допомоги та встановлювати  доплати до державної допомоги сім’ям з дітьми. 
Стаття 12. Розмір допомоги при народженні дитини Допомога при народженні першої та кожної наступної дитини призначається у розмірі 41280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Одноразова натуральна допомога “пакунок малюка” надається у строк, що не перевищує 30 календарних днів з дня народження дитини у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Для організації бюджетного фінансування вартість одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” становить три розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого законом на дату оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, та не зараховується до розміру допомоги, передбаченої частиною першою цієї статті.Стаття 12. Розмір допомоги при народженні дитини Допомога при народженні дитини нараховується виходячи з розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, установленого на день народження дитини. Допомога при народженні дитини надається у такому розмірі:  на першу дитину – 50 розмірів прожиткового мінімуму, на другу дитину – 70 розмірів прожиткового мінімуму, на третю та кожну наступну дитину – 120 розмірів прожиткового мінімуму. Виплата допомоги здійснюється двома частинами: 1) одноразово: при народженні першої дитини – у розмірі 15 прожиткових мінімумів, при народженні другої дитини – у розмірі 25 прожиткових мінімумів, при народженні третьої та наступної дитини – у розмірі 40 прожиткових мінімумів. 2) решта суми допомоги  виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Одноразова натуральна допомога “пакунок малюка” надається у строк, що не перевищує 30 календарних днів з дня народження дитини у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Для організації бюджетного фінансування вартість одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” становить три розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого законом на дату оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, та не зараховується до розміру допомоги, передбаченої частиною другою цієї статті.  
Стаття 123. Розмір допомоги при усиновленні дитини Допомога при усиновленні дитини надається у розмірі, встановленому для виплати допомоги при народженні дитини. Порядок і умови виплати допомоги при усиновленні дитини та підстави для припинення виплати такої допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.  Стаття 123. Розмір допомоги при усиновленні дитини   Допомога при усиновленні дитини надається у розмірі, встановленому для виплати допомоги при народженні першої дитини. Порядок і умови виплати допомоги при усиновленні дитини та підстави для припинення виплати такої допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.
Розділ відсутнійРозділ IV ДОПОМОГА ПО ДОГЛЯДУ ЗА ДИТИНОЮ ДО ДОСЯГНЕННЯ НЕЮ ТРИРІЧНОГО ВІКУ Стаття 13. Право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку Право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, усиновлювач, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною. Допомога по догляду за дитиною, призначена опікуну, вважається власністю дитини. Стаття 14. Умови призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення допомоги по догляду за дитиною по день досягнення дитиною вказаного віку включно. Усиновлювачам та опікунам допомога призначається не раніше, ніж з дня прийняття рішення про усиновлення або встановлення опіки. Особам, звільненим з роботи у зв’язку з ліквідацією підприємства, установи, організації, до їх працевлаштування допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається на підставі довідки ліквідаційної комісії. Особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається на підставі витягу з наказу (розпорядження) роботодавця про надання особі, яка фактично здійснює догляд за дитиною, відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Особам, зареєстрованим у державній службі зайнятості як безробітні, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається на підставі довідки державної служби зайнятості. У разі працевлаштування або виходу на роботу матері дитини або особи, яка фактично здійснює догляд за дитиною, до закінчення строку догляду у режимі повного робочого часу зазначена допомога виплачується особі, яка продовжує догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку особі, яка фактично доглядає за дитиною, здійснюється за письмовою заявою цієї особи та на підставі довідки матері дитини про те, що виплату зазначеної допомоги їй припинено (із зазначенням дати). Матерям, які мають дітей віком до трьох років і вийшли на роботу та працюють у режимі неповного робочого часу або вдома, що підтверджується довідкою з місця роботи, або одночасно продовжують навчання з відривом від виробництва, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років призначається (виплачується) в повному розмірі. Стаття 15. Розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше ніж 30 відсотків прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років. Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається на кожну дитину незалежно від кількості народжених (усиновлених, взятих під опіку) дітей у сім’ї, по догляду за якими надається допомога.  
Проект Закону України 5585-3 доступний для завантаження:

Отож, на разі для покращення соціального добробуту сімей з дітьми, народжуванності та демографічного розвитку держави Запропоновано на розгляд парламентарів чотири вищезазначені Законодавчі Акти.
Будемо відслідковувати етапність прийняття цих Законодавчих Актів та публікувати актуальні оновлення.
Читайте також про:
На правах реклами:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.