Новий законопроект на основі 4101, 4101-1, 4101-2 та 4101-3 про внесення змін до ПКУ та деяких інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень

Новий сервіс ДПС «Е-повернення» помилково сплаченого боргу та боргової переплати в режимі 24/7 у 3 кліки
03.11.2020
Законопроект №4065 щодо забезпечення збору даних для декларування окремих об’єктів оподаткування прийнято ВРУ у І читанні
03.11.2020
Show all
Новий законопроект на основі 4101, 4101-1, 4101-2 та 4101-3 про внесення змін до ПКУ та деяких інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень

Пошук / Search

Новий законопроект 4101-д на основі 4101, 4101-1, 4101-2 та 4101-3 про внесення змін до ПКУ та деяких інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень

30 жовтня 2020 року Комітет Верховної ради України розглянув чотири законопроекти про внесення змін до Податкового кодексу та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень та вирішив на їх підставі зробити новий законопроект. Саме його буде розглядати Верховна рада України.



Під час засідання Комітету було проведено обговорення зауважень і пропозицій, підготовлено та розглянуто новий проект про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень. Його мають найближчим часом зареєструвати в ВРУ.

Саме цей законопроект мають внести на розгляд ВРУ та рекомендувати прийняти за основу, але з доопрацюванням законопроекту до ІІ читання.

Новий законопроект передбачає:

  • визначити чітке розуміння переліку юридичних фактів (подій) щодо визначення дати постачання товарів з метою нарахування ПДВ;
  • доопрацювати механізм контролю за накопиченням залишків тютюнових виробів у виробника;
  • з метою забезпечення прозорості і запровадження чіткого механізму реалізації заходів, спрямованих на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії, доопрацювати норми щодо відображення у податковому законодавстві такого погашення заборгованості.

Нагадаємо, що 14 вересня Кабінет Міністрів України затвердив зміни до Податкового кодексу України та деяких інших законів України в частині забезпечення збалансованості бюджетних надходжень.

А 1 жовтня 2020 року на сайті ВРУ Гетманцев зареєстував свій законопроект №4101-3 щодо податкових змін на 2021 рік.

Згодом на сайті ВРУ було зареєстровано ще два альтернативні законопроекти щодо податкових змін — №4101-1 та №4101-2. 

І от 30 жовтня Комітет з податкової політики ВРУ розглянув законопроекти №4101, 4101-1, 4101-2 та 4101-3.



А вже 11 листопада 2020 року Законопроект під номером 4101-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» було зареєстровано у Верховній раді України.

Саме цей законопроєкт внесуть на розгляд ВРУ та рекомендували прийняти за основу, але з доопрацюванням до другого читання.

13 листопада 2020 року з’явився текст доопрацьованого законопроекту на 79 аркушах.

За пояснювальною запискою до законопроекту №4101-д, планується:

  • відмінити мораторій на проведення документальних (крім документальних перевірок платників податків з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік) та фактичних перевірок;
  • розширити повноваження контролюючих органів щодо отримання інформації щодо банківських рахунків платників податків;
  • відновлені строки для розгляду скарг платників податків, надання ІПК, направлення ДПС запитів про надання інформації;
  • обмежити врахування від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток 5-ма роками;
  • визначити, що датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ для операцій з постачання послуг для платників податку, які застосовують електронні документи, є дата складання такого електронного документу незалежно  від  дати накладення  електронного  підпису;
  • уточнити процедури оскарження платниками рішень контролюючих органів по питанням, пов’язаним із зупинення реєстрації ПН в ЄРПН;
  • тимчасово з 1 січня 2021 року по 1 січня 2023 року знизити до 14% статку ПДВ для операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту, обладнання та комплектуючих за визначеним переліком кодів УКТ ЗЕД;
  • визначити, що бюджетне відшкодування ПДВ може здійснюватися не тільки в рахунок  погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, а в рахунок  погашення податкового боргу з інших загальнодержавних податків, визначених у статті 9 ПКУ;
  • зменшити мінімальний розмір площі сільськогосподарських угідь та або/ земель водного фонду з двох гектарів до 1,05 гектарів для фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи;
  • пролонгувати строк списання заборгованості з єдиного внеску ФОП, які не здійснюють підприємницьку діяльність, строком до 1 березня 2021 року;
  • врегулювати питання списання заборгованості з єдиного внеску ФОП, які припинили підприємницьку діяльність до 3 червня 2020 року;
  • врегулювати питання сплати ЄСВ особами, які отримують заробітну плату за основним місцем роботи та одночасно отримують дохід (прибуток) від здійснення підприємницької або незалежної професійної діяльності;
  • індексація ставок акцизного податку на алкогольні напої, екологічного податку та рентної плати;
  • відновлення введення штрафних санкцій за несвоєчасну передоплату акцизного податку з тютюнових виробів (на 15 день після отримання марок акцизного податку);
  • виключення з переліку документів, які подає суб’єкт господарювання для отримання ліцензії на право торгівлі або зберігання пального, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки і заміна його на будь–який документ, що надає право на виконання робіт підвищеної небезпеки;
  • посилення контролю за використанням обладнання та сировини для промислового виробництва тютюнових виробів;
  • зменшити поріг середньоринкової вартості легкових автомобілів, які є об’єктом оподаткування транспортним податком, з 375 до 200 розмірів мінімальної зарплати, встановленої  законом на 1 січня року;
  • врегулювати питання сплати ЄСВ, частини чистого прибутку, дивідендів  у разі використання єдиного рахунку;
  • врегулювати питання сплати збору на обов’язкове пенсійне страхування суб’єктами, що здійснюють торгівлю ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів.

Проте, представники бізнесу зазначили, що вказаний законопроект у разі ухвалення суттєво підвищить податковий тиск на бізнес.

Спілка підприємців України закликає депутатів не підтримувати законопроект №4101-Д у поточній редакції.

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики у доопрацьованому документі підтримав ряд критичних для бізнесу норм:

  • скасування мораторію на перевірки з 2021 року, а для компаній з оборотом менше 20 млн. на рік вже з 01.07.2021;
  • збільшення акцизу та розширення оподаткування на усі товари тютюнової галузі;
  • підвищення ренти;
  • зміни по оподаткуванню ФОПів, які надають оренду нерухомого майна (не можуть бути платником єдиного податку ФОПи 1-3 групи)
  • дозвіл для податківців на запит інформації про відкриті рахунки без рішення суду;
  • операції з продажу товарів і послуг, наданих компаніями, заснованими товариством інвалідів або в яких працює понад 50% інвалідів, звільняються від оподаткування ПДВ тільки при отримання дозволу від податкової (раніше при подачі заяви);
  • підняття ставок екологічного податку приблизно на 10% з 2021 і плановим підняттям щороку до 2029;
  • скасування відповідальності за ненадання інформації про видані дозволи на вирубку лісу;
  • зменшення порогу вартості автомобілів і відповідно розширення застосування транспортного податку (вартістю від 200 мін. заробітніх плат);
  • скорочення терміну сплати єдиного податку з кварталу на щомісячну основу для бізнесу, що надає послуги, виконує роботи, діє за договорами доручення, комісії, агентськими договорами, транспортного експедирування;
  • збільшення акцизу (пиво, тютюн тощо).

Законопроект дійсно містить деякі позитивні норми для бізнесу, зокрема:

  • визначено, що інформацію щодо кількості грошей на рахунках податкова зможе отримати тільки за наявності рішення суду;
  • в електронному кабінеті відображатиметься причина зупинки реєстрації податкової накладної;
  • термін розгляду скарг податкової за податковими накладними не може бути продовжений і розглядається 10 днів;
  • електронні акти вважаються підписаними з зазначеної на них дати, а не дати накладання електронного підпису (ініціатива Підкомітету з ЕДО СУП);
  • в дохід платника податків не зараховується списаний борг (безнадійна заборгованість);
  • з 18% до 10% зменшена ставка податку зі здачі фізичною особою нерухомості в оренду / суборенду;
  • ФОП на загальній системі оподаткування може ставити у витрати виплати роялті;
  • скорочено термін розгляду заяви про реєстрацію платником ПДВ з 3 днів до 1 дня тощо.

Незважаючи на це, загальний текст все ж не відповідає задекларованій меті і матиме додатковий негативний вплив на бізнес у складний кризовий період, коли він зосереджений на «виживанні».

Аналогічна ситуація була з законопроектом 4101, про що ми писали тут:

Бізнес проти чергових змін до ПКУ 2021: законопроект 4101 збільшує податковий тиск

Про відкриття банківської таємниці ДПСУ:

Банківські установи розкриватимуть банківську таємницю на вимогу ДПСУ: новий законопроект

Читайте також про:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *