Міжнародні фінансові організації та співпраця з Україною

Фонд соціального страхування України та пенсійний об’єднають: новий законопроект
21.09.2020
Допомога бізнесу по частковому безробіттю в умовах Covid-19: проект Міністерства економіки
22.09.2020
Show all
Міжнародні фінансові організації та співпраця з Україною

Міжнародні фінансові організації та співпраця з Україною

Міжнародна фінансова організація (МФО) — це об’єднання держав, установ, фізичних осіб, що спільно реалізують програму або мету на основі певних правил і процедур, діяльність яких виходить за національні кордони; важлива складова сучасної інституційної структури світових валютно-фінансових відносин.

Управління державними фінансами у галузі діяльності фінансових ринків, потребують поглиблених теоретичних знань та практичних навиків роботи з міжнародними фінансовими організаціями, що дають можливість:

  • узагальнювати тенденції і закономірності розвитку міжнародних фінансових організацій;
  • швидко опановувати зміни, які відбуваються у практиці взаємовідносин держави і міжнародних фінансових організацій;
  • аналізувати сутнісні характеристики співпраці з міжнародними фінансовими організаціями;
  • об’єктивно оцінювати фінансові та економічні наслідки й перспективи взаємовідносин із міжнародними фінансовими організаціями;
  • аналізувати діяльність МФО на фінансових ринках при залучені ними фінансових ресурсів;
  • здійснювати організацію співпраці з міжнародними фінансовими організаціями;
  • аналізувати ефективність використання фінансових продуктів, що пропонуються МФО державам-учасницям та їх підприємствам;
  • проводити моніторинг та аналізувати роль міжнародних фінансових організацій у соціально-економічному розвитку держави;
  • визначати проблеми та знаходити можливі напрями їх вирішення що до економіко-правових основ взаємовідносин України з МФО та їх ролі у її соціально-економічному розвитку України;
  • вносити пропозиції щодо засад проведення фінансової політики держави у розрізі взаємовідносин з міжнародними фінансовими організаціями.

Україна співпрацює з багатьма міжнародними фінансовими організаціями (МФО), що надають кредитні і грантові ресурси на підтримку економіки держави.

Кошти міжнародних фінансових інституцій є найдешевшим джерелом кредитування.

Ціна кредитних коштів МФО є дуже вигідною, терміни кредитування є достатніми для того, щоб реалізувати проекти. В процесі підготовки нових проектів між делегаціями України та МФО проводяться переговори щодо визначення напрямів, умов, етапів реалізації кредитів, тобто банки надають кредити, які потрібні державі й спрямовані на найважливіші напрямки розвитку економіки. Виконавці проектів (бенефіціари) часто скаржаться на існування в Україні жорстких бюрократичних процедур щодо співпраці з МФО та на жорсткі бюрократичні процедури самих МФО. Між тим, проекти МФО, які працюють в приватному секторі України, долають ці труднощі і успішно використовують кредитні кошти.

Міністерство фінансів, яке є відповідальним за координацію підготовки та реалізацію проектів МФО, не має підрозділу, який відповідав би за співпрацю з МФО. Департамент міжнародних фінансових проектів в Міністерстві працює з проектами МФО суто технічно. Питання щодо стратегій організацій, членства, членських внесків, квот, можливості вступу України до міжнародних організацій, де вона не є членом, участі у щорічних зборах та інших форумах не належать до компетенції Департаменту. Необхідне створення в Міністерстві фінансів структури, яка б реально виконувала функцію координатора співробітництва.

Крім направлення ресурсів до загального фонду Державного бюджету та резервів НБУ, МФО надають Україні фінансові кошти на інвестиційні проекти, які реалізуються в державному секторі. В Україні використання таких коштів залишається на незадовільному рівні, оскільки однією з важливих проблем, з якою стикається Україна в процесі співпраці з МФО, є затримки в імплементації міжнародних договорів по проектах міжнародних фінансових інститутів. Йдеться про інвестиційні проекти Світового Банку, Європейського Інвестиційного Банку, Європейського банку реконструкції та розвитку,НЕФКО, німецького банку KfW та багатьох інших кредитних і донорських організацій, які підтримують Україну. Протягом кількох років значна частина коштів для інвестиційних проектів, що є підписаними і ратифікованими, не надходить в Україну, чи надходить із значними затримками.

 Міжнародний банк реконструкції та розвитку (МБРР) відповідно до свого мандату кредитує лише державний сектор та надає державні гарантії. На сьогодні в Україні на етапі реалізації проекти банку в сферах соціальної політики, охорони здоров’я, енергетики, інфраструктури, муніципального кредитування.

Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) є одним з найбільших міжнародних банків за обсягами кредитування в Україну. Крім державного сектору, банк кредитує і приватний сектор. Головні напрямки кредитування: енергетика, інфраструктура та фінансовий сектор.

Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), що є банком Європейського Союзу, кредитує, головним чином, енергетику, інфраструктуру та муніципальний сектор, допомагає відновити муніципальну та соціальну інфраструктуру в регіонах Східної України, що постраждали внаслідок військового конфлікту. ЄІБ, який є одним з найбільших і найвпливовіших банків у світі.

Міжнародне співробітництво Національного банку України направлене на зміцнення та стабільність фінансової системи України, інтегруючись до світового фінансового простору та наближаючись до Європейського Союзу.

Напрямки міжнародного банківського співробітництва України:

  • європейська інтеграція – виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та інших міжнародних зобов’язань;
  • двостороннє співробітництво з центральними банками та регуляторами фінансових ринків інших держав;
  • співпраця з міжнародними фінансовими організаціями – Міжнародним валютним фондом, Групою Світового банку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Чорноморським банком торгівлі та розвитку, Банком міжнародних розрахунків;
  • взаємодія з іноземними інвесторами;
  • міжнародними та європейськими партнерами та донорськими організаціями над реалізацією проектів міжнародної технічної допомоги у фінансовому секторі України.

Міжнародні організації та установи, в яких Національний банк України має членство, представлений від імені України та взаємодіє, такі:

  • Міжнародний валютний фонд (IMF)
  • Чорноморський банк торгівлі та розвитку (BSTDB)
  • Група Світового банку
  • Європейський банк реконструкції та розвитку (EBRD)
  • Європейський інвестиційний банк (EIB)
  • Банк міжнародних розрахунків (BIS)
  • Клуб голів центральних банків країн Центральної Азії, Чорноморського регіону та Балкан
  • Європейська регіональна консультативна група при Раді з фінансової стабільності (FSB)
  • Базельська консультативна група Базельського комітету з питань банківського нагляду Банку міжнародних розрахунків (BCG)
  • Комітет Ірвінга Фішера з питань статистики центральних банків Банка міжнародних розрахунків (IFC)
  • Група банківських наглядових органів Центральної та Східної Європи Група банківських наглядових органів Центральної та Східної Європи (BSCEE)
  • Віденська ініціатива
  • Консультативна група Європейського фонду для Південно-Східної Європи (EFSE)
  • Міжнародна мережа фінансової освіти Організації економічного співробітництва та розвитку (OECD/INFE)
  • Мережа бізнес-циклів зони євро (EABCN)
  • Міжнародна організація з захисту прав споживачів фінансових послуг (FinCoNet)
  • Міжнародна асоціація ринків капіталу (ІСМА)
  • Міжнародна мережа регуляторів кредитних спілок (ICURN).

Про фінансові запозичення України у 2021 році читайте за посиланням:

Українська влада збільшить фінансові позики у 2021 році

Читайте також:

Twinning — проект НБУ з національними банками Польщі та Литви за підтримки Європейського союзу на 1 млн. євро

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *