Інфографіка 2022: держбюджет, мінімальна заробітна плата, посадові оклади, ЄСВ, прожитковий мінімум

Готель “Едем”у самому серці Львова для незабутньої подорожі до міста Лева
13.08.2021
Ріст пенсійних виплат з грудня 2021 року та додаткові перерахунки в 2022 році
02.11.2021
Show all
Інфографіка 2022: держбюджет, мінімальна заробітна плата, посадові оклади, ЄСВ, прожитковий мінімум

Пошук / Search

Інфографіка 2022: держбюджет, мінімальна заробітна плата, посадові оклади (тарифна сітка), ЄСВ, прожитковий мінімум

Законопроект 5857 про зміни в обрахунку мінімальної заробітної плати

15 вересня 2021 року Верховною Радою України зареєстровано Проект Закону України “Про Державний бюджет України на 2022 рік” за номером 6000

20 жовтня 2021 року Верховна Рада України підтримала у І читанні проєкт Державного бюджету на 2022 рік

А вже 02 грудня 2021 року Закон прийнято з реєстраційним номером 1928-ІХ та 10.12.2021 року повернути з підписом Президента України.


Для завантаження:

  • Пояснювальна записка до Законопроекту №6000:
  • Проект Закону України №6000:

В Держбюджет 2022 закладаються такі показники:


Розмір мінімальної заробітної плати 2022:
  • з 01.01.2022 р. – 6500 грн. та 39,26 грн за годину (з 01.12.2021);
  • з 01.10.2022 р. – 6700 грн. та 40,46 грн за годину.

04 січня 2022 року Верховною Радою України зареєстровано Законопроект за номером 6500 про збільшення рівня мінімальної заробітної плати в 2022 році:

8500 грн – мінімальна заробітна плата в 2022 році – чи підтримають ініціативний Законопроект?


Посадові оклади (тарифна сітка) 2022 працівників бюджетної сфери:
В проекті Держбюджету на 2022 рік вказано, що у 2022 році для всіх категорій працівників установ, закладів та організацій бюджетної сфери, державних органів розмір зарплати (грошового забезпечення) може змінюватися виключно в межах бюджетних призначень на оплату праці, передбачених у державному бюджеті.
Отож, в 2022 році працівники 1-12 тарифних розрядів будуть мати доплату до мінімальної заробітної плати за ч. 1 ст. 31 Закону оплату праці.
Не закладається розрахунок фонду оплати праці педагогічним працівникам від прожиткового мінімуму, щоб значно збільшило оплату праці освітян відповідно до груп за коефіцієнтом визначення посадового окладу у співвідношенні до прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

19 серпня 2021 року Верховною Радою України зареєстровано Законопроект за номером 5857 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оплати праці”, яким врегульовується питання щодо складових заробітної плати, які не враховуються для визначення її мінімального розміру, зокрема щодо доплат за роботи працівникам, зайнятих на роботах із важкими, шкідливими та небезпечними умовами праці, в несприятливих умовах та умовах підвищеного ризику для життя і здоров’я у відповідності до статті 100 КЗпП та сум індексації заробітної плати.
Також врегульовується питання щодо визначення на рівні угод та колективних договорів переліку важких робіт та робіт із шкідливими і небезпечними умовами праці та в умовах підвищеного ризику для життя та здоров’я, які передбачають оплату в підвищеному розмірі.
Тобто підвищений розмір оплати праці працівників, зайнятих на роботах із шкідливими, особливо шкідливими та небезпечними умовами праці, будуть визначати з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, а також положень генеральної, галузевої (міжгалузевої) і територіальної угод, колективного договору, за результатами атестації робочих місць за умовами праці. У разі відсутності колективного договору чи перебування поза сферою дії генеральної, галузевої (міжгалузевої), територіальної угод підвищена оплата праці таких працівників здійснюється організаційно-розпорядчим документом роботодавця.
У Законі України «Про оплату праці» урядовий законопроект пропонує закріпити, що при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються:
  • суми, на які підвищується оплата праці відповідно до статті 100 КЗпП, – незалежно від способу встановлення такого підвищення (доплата, надбавка, підвищення окладу тощо);
  • доплати за суміщення професій (посад), виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника,
  • суми підвищення оплати праці за роботу в нічний час, роз’їзний характер робіт;
  • оплата роботи в надурочний час;
  • оплата за залучення до роботи у вихідні, святкові і неробочі дні;
  • премії до святкових і ювілейних дат;
  • сума індексації заробітної плати;
  • сума компенсації втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків виплати заробітної плати.
Додамо, що чинна редакція ст. 3-1 Закону «Про оплату праці» дозволяє не враховувати при указаному обчисленні доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат. Також завдяки законопроекту в Законі України «Про оплату праці» закріплять, що мінімальна заробітна плата встановлюється у розмірі, не нижчому від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, розрахованого відповідно до статті 5 Закону України «Про прожитковий мінімум», за січень-червень року, що передує року, на який встановлюється розмір мінімальної заробітної плати
Проект розроблено з метою подальшої дерегуляції трудових відносин з одночасним посиленням колективно-договірного регулювання окремих питань оплати праці; вдосконалення процедури визначення розміру основної державної соціальної гарантії, спрямованої на посилення гарантій мінімальної заробітної плати; наближення норм національного законодавства до міжнародних зобов’язань України за Конвенцією МОП № 131.
Для завантаження:

Мінімальний розмір єдиного соціального внеску в 2022 році складе:

  • з 01.01.2022 р. – 1430 грн. (22% від 6500 грн.);
  • з 01.10.2022 р. – 1474 грн. (22% від 6700 грн.),

оскільки залежить від рівня мінімальної заробітної плати та складає 22%.

Наголосимо, що за ч.5 ст. 8 Закону України “Про ЄСВ” на основному місці роботи за працівника необхідно сплачувати ЄСВ у повному обсязі, навіть якщо він отримав заробітну плату менше мінімальної.

Тобто, за неповний робочий день (0,5 ставки) ЄСВ сплачується в повному обсязі.

Якщо ж працівник зовнішній сумісник, то вимога ч.5 ст. 8 Закону України “Про ЄСВ не застосовується: за працівника роботодавець сплачує 22% від фактично нарахованої заробітної плати.


Прожитковий мінімум 2022 на одну особу з розрахунку на місяць:

Додатково прописано прожитковий мінімум на рівні

Держбюджету 2021

для працездатних осіб, який застосовується для визначення:
  • базового розміру посадового окладу судді: з 1 січня — 2102 гривні;
  • посадових окладів працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівників податкових органів: з 1 січня — 2102 гривні;
  • посадового окладу прокурора окружної прокуратури: з 1 січня — 1600 гривень.

Прожитковий мінімум є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються розміри основних державних соціальних гарантій, у 2022 році підвищуватимуться розміри державних допомог. 

У 2022 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становитиме:
  • для працездатних осіб — 45%;
  • для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю — 100%;
  • для дітей — 130% відповідного прожиткового мінімуму.
Прожитковий мінімум для дітей від 6 до 18 років в розмірі 50% враховується при плануванні за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» для стипендій для обдарованих дітей.

Інфографіка Держбюджету 2022:


Наголошується на важливості в плануванні на 2022 рік доплати в розмірі 20% посадового окладу медичним працівникам закладів освіти державної та комунальної форм власності за рішенням Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року.
Дана доплата не враховується при обчисленні заробітної плати медпрацівників для забезпечення її мінімального розміру та є компенсацією за роботу у несприятливих умовах праці та підвищений ризик для здоров’я в умовах Covid.

Податкова соціальна пільга у 2022 році

Згідно з пп. 169.1.1 ПКУ, податкова соціальна пільга надається для будь-якого платника податку в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць), установленого законом на 1 січня звітного податкового року.

Отже, у 2022 році її базовий розмір (100%) становитиме:
  • на 01 січня 2022 року: 2481 грн * 50% = 1240,5 грн;
  • на 01 липня 2022 року: 2600 грн * 50% = 1300 грн;
  • на 01 грудня 2022 року: 2684 грн * 50% = 1342 грн.

Відповідно до абз. 1 пп. 169.4.1 ПКУ, податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує певний поріг – суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, що діє для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Отже, у 2022 році поріг ПСП становитиме:
  • на 01 січня 2022 року: 2481 грн * 1,4 = 3473 грн;
  • на 01 липня 2022 року: 2600 грн * 1,4 = 3640 грн;
  • на 01 грудня 2022 року: 2684 грн * 1,4 = 3758 грн.
Деякі категорії працівників, як і раніше, матимуть право на застосування ПСП у підвищеному розмірі.

Далі – більше оновленої інформації.
Слідкуйте за оновленнями.
Читайте також про:
На правах реклами:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.