Контроль за виконанням цієї Постанови покладено на Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.
Про новий електронний лікарняних лист читайте за посиланням:
Електронний лікарняний лист: абсолютні зміни процедури отримання
Народні депутати України намагалися пришвидшити повноцінний запуск Електронного реєстру листків непрацездатності аби запуск відбувся до 2021 року.
Для цього пропонувалося:
1. Кабінету Міністрів України:
2. Міністерству охорони здоров’я до 1 січня 2021 року:
3. Міністерству охорони здоров’я спільно з Міністерством соціальної політики, Національною службою здоров’я, Пенсійним фондом та Фондом соціального страхування України забезпечити повноцінне функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності до 1 січня 2021 року.
4. Рахунковій палаті України включити до плану роботи на 2021 рік здійснення аудиту ефективності та фінансового аудиту щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності.
Понад рік тому постановою від 17.04.2019 р. №328 Кабінет Міністрів України дав старт запровадженню в Україні Електронного реєстру листків непрацездатності.
Цією постановою уряд визначив для Міністерства охорони здоров’я, Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування певні вказівки та строки, необхідні для впровадження реєстру.
На основі унікальної бази відомостей про застрахованих осіб на вебпорталі Фонду створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.
Зменшення кількості фальсифікацій, економія часу та усунення зайвих паперів – така мета впровадження електронних віртуальних листків непрацездатності.
Страхувальники, які мають електронні підписи, уже можуть протестувати нову систему. Вона функціонуватиме наступним чином:
Тобто, для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, підприємство повинно зареєструватися на порталі Пенсійного фонду України. Після реєстрації роботодавцю буде доступна інформація по співробітниках, які працюють у нього за основним місцем роботи, зокрема:
Електронний реєстр лікарняних листів уже працює, і вже зараз зареєстрований роботодавець може подивитися інформацію за листками непрацездатності своїх співробітників, а також сформувати заявку-розрахунок за лікарняним.
Реєстр складається із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами на підставі отриманої інформації. Кожен запис включає відомості про тимчасово непрацездатну особу, унікальний номер випадку непрацездатності, номер, дату (час) реєстрації медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я, причину та період непрацездатності, призначений режим лікування, відомості про лікаря, заклад охорони здоров’я та ін.
Лікарняний листок реєструється на підставі створеного лікарем через веб-інтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності має унікальний реєстраційний номер, що формується та присвоюється автоматично.
Роботодавець через електронний кабінет може отримати інформацію про тимчасову втрату працездатності своїх працівників. На підставі зазначених даних страхувальником (роботодавцем) до Фонду соціального страхування України подається заява-розрахунок, за якою ФССУ здійснює виплати матеріального забезпечення (оплата за лікарняними, допомоги по вагітності та пологах).
Для зниження ризиків, пов’язаних з видачею листків непрацездатності, важливо передбачити, щоб вони стали елементами електронної системи охорони здоров’я.
На практиці це виглядатиме так:
МОЗ розробило зміни до деяких постанов КМУ щодо роботи електронного реєстру листів непрацездатності. Наразі проект документа знаходиться на розгляді в Кабінеті Міністрів, також МОЗ надіслало на погодження в інші органи влади проект наказу про роботу з цим реєстром, порядок формування та видачі листів непрацездатності та порядок здійснення Фондом соціального страхування перевірки обґрунтованості видачі цих листів.
Читайте також: