Електронний реєстр листків непрацездатності

Усе про робочий час: особливості та відмінності
29.10.2020
Важливий Законопроект «Про дерадянізацію законодавства України»
30.10.2020
Show all
Електронний реєстр листків непрацездатності

Пошук / Search

Електронний реєстр листків непрацездатності

21 жовтня 2020 року на офіційному веб-порталі Верховної ради України зареєстровано Проект Постанови 4243 “Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності

Мета і завдання проекту – забезпечення функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності в найближчі строки, а також проведення аудиту ефективності використання коштів.

03 лютого 2021 року Верховною Радою України прийнято Постанову 4243 «Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності»
Постанова набрала чинності з дня її прийняття.

Контроль за виконанням цієї Постанови покладено на Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.

Про новий електронний лікарняних лист читайте за посиланням:

Електронний лікарняний лист: абсолютні зміни процедури отримання

Народні депутати України намагалися пришвидшити повноцінний запуск Електронного реєстру листків непрацездатності аби запуск відбувся до 2021 року.

Для цього пропонувалося:

1. Кабінету Міністрів України:

  • вжити заходів щодо прискорення розробки та внесення змін до відповідних нормативно-правових актів з метою впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності;
  • подати до Верховної Ради України законопроекти, направлені на забезпечення інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я з Електронним реєстром листків непрацездатності (у разі необхідності);
  • здійснити аудит ефективності використання коштів, виділених на впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності;
  • інформувати Комітет про вжиті заходи до 15 січня 2021 року та щоквартально у подальшому.

2. Міністерству охорони здоров’я до 1 січня 2021 року:

  • розробити та затвердити свої нормативно-правові акти, необхідні для впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності;
  • погодити із Пенсійним фондом України, Фондом соціального страхування України та затвердити Порядок видачі, продовження та обліку листків непрацездатності.

3. Міністерству охорони здоров’я спільно з Міністерством соціальної політики, Національною службою здоров’я, Пенсійним фондом та Фондом соціального страхування України забезпечити повноцінне функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності до 1 січня 2021 року. 

4. Рахунковій палаті України включити до плану роботи на 2021 рік здійснення аудиту ефективності  та фінансового аудиту щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності.

Понад рік тому постановою від 17.04.2019 р. №328 Кабінет Міністрів України дав старт запровадженню в Україні Електронного реєстру листків непрацездатності.

Цією постановою уряд визначив для Міністерства охорони здоров’я, Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування певні вказівки та строки, необхідні для впровадження реєстру. 

На основі унікальної бази відомостей про застрахованих осіб на вебпорталі Фонду створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.

Зменшення кількості фальсифікацій, економія часу та усунення зайвих паперів – така мета впровадження електронних віртуальних листків непрацездатності. 

Страхувальники, які мають електронні підписи, уже можуть протестувати нову систему. Вона функціонуватиме наступним чином:

  1. Лікар, який відкриває лікарняний лист, робить це в електронній системі і підписує його своїм КЕП (електронним підписом).
  2. Інформація через реєстр Пенсійного фонду автоматично передається до Фонду соціального страхування та роботодавцю, який може ознайомитися з нею в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ.

Тобто, для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, підприємство повинно зареєструватися на порталі Пенсійного фонду України. Після реєстрації роботодавцю буде доступна інформація по співробітниках, які працюють у нього за основним місцем роботи, зокрема:

  • номер лікарняного;
  • дата відкриття;
  • дата закриття;
  • ІПН застрахованого;
  • ПІБ застрахованого.

Електронний реєстр лікарняних листів уже працює, і вже зараз зареєстрований роботодавець може подивитися інформацію за листками непрацездатності своїх співробітників, а також сформувати заявку-розрахунок за лікарняним.


Станом на 01.04.2021 року Фонд соціального страхування України спільно з Пенсійним фондом України виконали всі необхідні дії щодо запуску Електронного реєстру листків непрацездатності.

Реєстр складається із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами на підставі отриманої інформації. Кожен запис включає відомості про тимчасово непрацездатну особу, унікальний номер випадку непрацездатності, номер, дату (час) реєстрації медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я, причину та період непрацездатності, призначений режим лікування, відомості про лікаря, заклад охорони здоров’я та ін.

Лікарняний листок реєструється на підставі створеного лікарем через веб-інтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності має унікальний реєстраційний номер, що формується та присвоюється автоматично.

Роботодавець через електронний кабінет може отримати інформацію про тимчасову втрату працездатності своїх працівників. На підставі зазначених даних страхувальником (роботодавцем) до Фонду соціального страхування України подається заява-розрахунок, за якою ФССУ здійснює виплати матеріального забезпечення (оплата за лікарняними, допомоги по вагітності та пологах).

Міжвідомча робоча група за участі, зокрема, представників Міністерства соціальної політики України, ФССУ, Пенсійного фонду спільно напрацювала проект Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Наразі документ знаходиться на затвердженні в Міністерстві охорони здоров’я України.
Станом на зараз МОЗ спільно з НСЗУ, Мінсоцполітики, Фондом страхування, Пенсійним фондом, ГО “Разом проти корупції”, Фондом Східної Європи завершує розробку цільової моделі впровадження електронних листів непрацездатності. Тобто розробка і функціонал, який забезпечить запуск електронних лікарняних з повною інтеграцією в електронну систему охорони здоров’я. … Ідея полягає в тому, що якщо пацієнт є в електронній системі охорони здоров’я, відома його історія, він звертається до того чи іншого лікаря, і у нього виникла потреба отримати листок непрацездатності, потрібно бачити, хто, коли виписав, який діагноз, чи звертався він раніше, чи він просто з’явився в системі і якийсь лікар виписує ці листки за своїм бажанням…

Для зниження ризиків, пов’язаних з видачею листків непрацездатності, важливо передбачити, щоб вони стали елементами електронної системи охорони здоров’я.

На практиці це виглядатиме так:

  • Пацієнт звертається до лікаря, лікар оглядає хворого та формує електронний медичний висновок в центральній базі електронної системи охорони здоров’я відповідно до категорій, наприклад, вагітність та пологи, професійне захворювання тощо. Через веб-інтерфейс медичної інформаційної системи вносяться дані в ЕСОЗ, де формується електронний листок непрацездатності для передачі відповідно до інших органів влади.

МОЗ розробило зміни до деяких постанов КМУ щодо роботи електронного реєстру листів непрацездатності. Наразі проект документа знаходиться на розгляді в Кабінеті Міністрів, також МОЗ надіслало на погодження в інші органи влади проект наказу про роботу з цим реєстром, порядок формування та видачі листів непрацездатності та порядок здійснення Фондом соціального страхування перевірки обґрунтованості видачі цих листів.

Ця модель електронного листка непрацездатності також пройде тестування, певний проміжок часу вона існуватиме паралельно з паперовими листками непрацездатності.

Читайте також:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *