Бізнес-спільноти за оновлення законодавства: ключові загрози

Інновація ІТ — UkraineInvest Guide — інвестиційний гаджет — путівник для іноземних інвесторів
24.09.2020
Законопроект №4065-1 щодо зменшення тиску контролюючих органів на платників податків
24.09.2020
Show all
Бізнес-спільноти за оновлення законодавства: ключові загрози

Бізнес-спільноти за оновлення законодавства: ключові загрози

Українська рада бізнесу резюмує ключові моменти, які необхідно усунути для розвитку бізнесу та економіки України.

Більше 100 бізнес-асоціацій малого й середнього бізнесу, усвідомлюючи спільну відповідальність за збереження та сталий розвиток економіки України, звернулись до керівництва держави з першочерговою реалізацією завдань, визначених бізнес-об’єднаннями як ключові пріоритети на цей рік.

1.Проведення судової реформи.

  • Повне перезавантаження Вищої ради правосуддя. Міжнародні експерти мають увійти до складу конкурсної комісії, яка відбиратиме найкращих кандидатів до ВРП і подаватиме їх на затвердження суб’єктам призначення. Конкурсна комісія має складатись із міжнародників, представників громадськості та суддів у рівних частинах.
  • Формування нового складу Вищої кваліфікаційної комісії на конкурсних засадах поза будь-яким контролем ВРП незалежною конкурсною комісією з вирішальною роллю міжнародних експертів. Забезпечити незалежність ВККС від ВРП.
  • ОАСК і Київський окружний адміністративний суд мають бути реорганізовані в один окружний суд із конкурсною процедурою його формування.

Вже є перші позитивні зрушення у цьому питанні: зареєстровано оптимальний проект закону №3711-1, який передбачає перезавантаження ВРП та створення незалежної ВККС, а також підписано Меморандум із ЄС.

Також зазначаємо, що судова система вже демонструє перші ознаки оздоровлення: на цей час працює ефективний Вищий Антикорупційний суд та оновлено Верховний суд України – які демонструють всі ознаки незалежного правосуддя.

2. Продовження та реалізація інституційної реформи податкової та митної служб:

  • запровадження персональної відповідальності співробітників;
  • ризик-орієнтованого підходу до перевірок;
  • проведення відкритих конкурсів на керівні посади;
  • встановлення конкурентних заробітних плат співробітникам;
  • створення єдиного органу з розслідування економічних злочинів, ліквідацію податкової міліції та інших економічних підрозділів правоохоронних органів.

Відповідний проект закону (№3087д) вже прийнято за основу, проте необхідне доопрацювання до другого читання – зокрема, щодо підпорядкування Кабінету міністрів України, суттєвого посилення аналітичного блоку, однозначної передачі всіх економічних злочинів Бюро економічної безпеки, забезпечення участі громадськості у Конкурсній комісії. Також необхідне прийняття супутнього проекту №3959 та недопущення прийняття шкідливого №3959-1.

3. Забезпечити оновлення податкового та митного законодавства:

  • заміна корупційного податку на прибуток інноваційним податком на виведений капітал для всіх підприємств;
  • зниження податкового навантаження на фонд оплати праці;
  • деофшоризація економіки;
  • збереження спрощеної системи оподаткування та мінімізація зловживань нею;
  • сприяння мікро- і малому підприємництву;
  • запровадження механізму податкової субсидії на фінансування громадських організацій і політичних партій тощо;
  • запроваджено прозору електронну чергу на митне оформлення, яка би працювала за принципом First In-First Out;
  • на заміну тотальному огляду запровадження вибіркового контролю товарів всіма суміжними службами виключно за принципом аналізу ризиків;
  • забезпечення уніфікації митних зборів;
  • комплементація правил спільної транзитної процедури ЄС/ЄАВТ;
  • загальноєвропейська електронна транзитна система (NCTS) та інші сучасні технології контролю за доставкою товарів;
  • забезпечення повноцінного обміну інформацією з іншими країнами і створення дієвого механізму автоматизованого порівняння відповідних документів та митної вартості товарів, яка в них зазначена;
  • унеможливлення використання поштових каналів для постачання контрабандних товарів.

4. Запровадження сучасного трудового права:

  • свобода трудового договору;
  • спрощення адміністрування звітності;
  • спрощення документального оформлення працівника.

5. Демонополізувати ринки тепло- та енергопостачання, забезпечити рівність доступу учасників суміжних ринків до товарів та послуг природних монополій – зокрема, електромереж та приватної тяги:

  • Визначити кросс-галузеві монополії на ринку вугілля та електроенергії і умови їх примусового поділу, стимулювати видобуток газу та спрощення доступу у сфері газовидобутку.
  • Терміново спроєктувати та побудувати вставки постійного струму з метою забезпечення вільного обміну електроенергією з країнами Європейського Союзу та обмеження монополії на ринку електроенергії. Забезпечити публічне звітування Міністерством енергетики та вугільної промисловості України про статус впровадження заходів із синхронізації електромережі.
  • Забезпечити екологічність енергетичної галузі шляхом створення системи публічного моніторингу викидів великих спалювальних установок, розробки та втілення квот, плану зменшення викидів тощо.
  • Забезпечити постійний доступний та достатній фінансовий ресурс для реалізації енергоефективних проектів в індивідуальних та багатоквартирних будинках.

6. Сприяти детінізації економіки:

  • ухвалення оптимального проекту закону щодо детінізації ринку оренди с/г землі – №3131-1 або 3131-д;
  • зміна моделі тотальної фіскалізації 2 та 3 груп платників ЄП на фіскалізацію виключно ризикових категорій платників, визначених на основі товарних груп та розміру торгової площі;
  • повноцінна та своєчасна імплементація моделі “кешбек для споживача” у фіскалізованій торгівлі;
  • удосконалення законодавства щодо програмних РРО з метою спрощення використання та адміністрування;
  • зменшення дискреційних повноважень податкових органів, які сприятимуть корупції та тінізації бізнесу. прийняти проєкт закону №4065 із врахуванням до другого читання пропозицій білого бізнесу.

7. Забезпечити підвищення експертності при аналізі регуляторного впливу нормативних актів:

  • законодавчо забезпечити максимальну участь зацікавлених сторін на етапі формування регуляторного акту;
  • забезпечити недопущення прийняття тих нормативно-правових актів, що запроваджують необґрунтовані бар’єри для ведення бізнесу, погіршують умови ведення бізнесу, створюють нерівні умови для учасників ринку.

Читайте також про:

Допомога бізнесу по частковому безробіттю в умовах Covid-19: проект Міністерства економіки

Бізнес проти чергових змін до ПКУ 2021: законопроект 4101 збільшує податковий тиск

Для бізнесу з 1 жовтня 2020 року Приватбанк знизить тарифи на обслуговування

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *