Аналіз діяльності будь-якого суб’єкта господарювання необхідний для оцінки внутрішнього та зовнішнього потенціалу з метою процвітання і розвитку, а також для здорової конкурентної боротьби на ринку.
1 Аналіз внутрішнього середовища підприємства включає складові:
1.1. Основні техніко-економічні показники
Дохід (виручка) від реалізації робіт та послуг |
Середньо облікова чисельність, осіб: — працівників; — робітників. |
Продуктивність праці, грн./особу.: — одного працівника; — одного робітника. |
Фонд заробітної плати: — працівників; — робітників. |
Середньорічна зарплата: — одного працівника; — одного робітника. |
Повна собівартість реалізованої продукції |
Витрати на 1 грн. реалізованої продукції |
Прибуток до оподаткування (збиток) |
Рентабельність, %: — доходу; — витрат. |
Середньорічна вартість основних фондів |
Фондовіддача |
1.2. Аналіз обсягів діяльності та асортиментної політики
Структура видів діяльності |
Динаміка виконання робіт, надання послуг за роками |
Динаміка виконання робіт, надання послуг КП за видами діяльності |
1.3. Аналіз наявності та використання ресурсів
1.4. Аналіз витрат підприємства
1.5. Фінансовий аналіз діяльності підприємства
2 Аналіз зовнішнього середовища
Зовнішнє середовище розглядають з двох сторін:
3 SWOT-аналіз
Дозволяє на основі аналізу внутрішнього та зовнішнього середовищ сформувати конкретний перелік слабких і сильних сторін, а також загроз та можливостей. Це дасть можливість перейти до висновку про діяльність підприємства в цілому.
Основна ідея даного аналізу полягає у перетворенні слабких сторін підприємства у сильні, а можливих загроз – у можливості.
Читайте також про:
Забезпечення то особливості оцінки конкурентоспроможності в будівництві