Адміністративний збір: усі зміни в Законопроекті 4380

З 1 травня 2021 року нова звітність єдиного рахунку на податки та ЄСВ
18.11.2020
Новий онлайн-калькулятор обрахунку початкової ціни спеціального дозволу для економічної доцільності інвестування
19.11.2020
Show all
Адміністративний збір: усі зміни в Законопроекті 4380

Пошук / Search

Адміністративний збір: усі зміни в Законопроекті 4380

16 листопада 2020 року у Верховній Раді України зареєстровано Проект Закону 4380 «Про адміністративний збір», який передбачає впорядкування відносин у сфері плати за надання адміністративних послуг, забезпечення прозорості цих відносин, а також підтримання сталого та якісного надання адміністративних послуг за рахунок обґрунтованих розмірів адміністративного збору, визначає засади та порядок встановлення плати за надання адміністративних послуг (адміністративного збору), визначення розмірів адміністративного збору, врегульовує порядок його сплати та інші, пов’язані відносини.

Законопроектом вводиться чітке визначення терміну «адміністративний збір» — встановлений законодавством у грошовому вимірі збір, що сплачується суб’єктом звернення за надання йому/їй адміністративної послуги.

Якщо законопроект буде прийнято, то Закон набере чинності з 1 липня 2021 року.

Передбачається на законодавчому рівні визначити єдині засади і критерії платності та безплатності адмінпослуг, порядок визначення конкретних розмірів адміністративного збору, процедуру його сплати.

Основні завдання законопроекту 4380:

  • визначити конкретні розміри адміністративного збору за так звані «базові» адміністративні послуги, тобто це послуги, яких потребують усі фізичні та юридичні особи, та інші затребувані послуги. Зокрема, поточна редакція законопроєкту передбачає чіткі розміри адмінзбору за понад 170 (!) найпопулярніших адмінпослуг. Але видачу всіляких «довідок» передбачено зробити безоплатною для всіх. Про деякі з популярних послуги ми розповімо;
  • право органів місцевого самоврядування встановлювати за власний рахунок пільги або призначати компенсацію щодо сплати адміністративного збору для окремих категорій громадян, що потребуватимуть такого захисту;
  • розмір адмінзбору визначати у абсолютних одиницях – гривні. Тобто пропонується відмовитися від використання в нецільових сферах таких соціальних мірил як «мінімальна заробітна плата», «прожитковий мінімум» та ін.;
  • перегляд конкретних розмірів адмінзбору протягом кожних трьох років;
  • щоб за платну адміністративну послугу адміністративний збір не був меншим 20 гривень. Тобто або послуга має надаватися безоплатно, або з мінімальною платою 20 гривень;
  • щоб адміністративний збір за надання адміністративних послуг в електронній формі становив 75% від встановленого розміру адміністративного збору (вартість збору на 25% нижча).

З передбаченими розмірами адміністративного збору за конкретні адмінпослуги можна ознайомитись у додатку до запропонованого Закону «Перелік базових адміністративних послуг та прирівняних до них дій з розмірами плати за їх надання (адміністративних зборів)».

Оплата

Оплата буде проводитись через банківські установи.

Якщо у населеному пункті відсутні установи, які надають банківські послуги, організувати приймання готівки просто на місці надання адміністративних послуг.

Персонал суб’єкта надання адміністративних послуг або ЦНАП (включаючи територіальний підрозділ або віддалене робоче місце адміністратора) зможе здійснювати самостійне касове обслуговування суб’єктів звернення у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Передбачена вимога єдиного платежу – збору за будь-яку адмінпослугу (за потреби з подальшим розщепленням цього платежу між різними надавачами та залученими суб’єктами). Тобто сплачуватимемо за будь-які адмінпослуги ми скоріш за все на єдиний рахунок.

Безоплатні послуги

Безоплатними будуть адміністративні послуги у сфері соціального захисту населення, пенсійні послуги, послуги для неповнолітніх осіб (в т.ч. перший паспорт громадянина України, реєстрація місця проживання) та осіб, які потребують особливого захисту.

Прямо передбачено, що на безоплатній основі також надаються такі адміністративні послуги:

  1. державна реєстрація народження;
  2. державна реєстрація смерті;
  3. видача  паспорта громадянина України вперше (за умови його отримання у віці від 14 до 18 років);
  4. видача дипломатичного паспорта України;
  5. видача службового паспорта України;
  6. видача посвідчення біженця;
  7. видача посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
  8. набуття громадянства шляхом репатріації;
  9. реєстрація місця проживання неповнолітньої особи;
  10. інші адміністративні послуги, відповідно до закону.

Підвищений розмір адміністративного збору

Одночасно з безоплатними послугами передбачено й підвищення розміру адміністративного збору, зокрема за «терміновість» (за запитом заявника):

  • якщо адміністративна послуга надається вдвічі швидше від звичайного (загального) строку – застосовується коефіцієнт 2;
  • якщо адміністративна послуга надається у день звернення та цей строк більше ніж удвічі швидший від звичайного (загального) строку — як правило, застосовується коефіцієнт 5.

Також адміністративний збір може бути встановлений у підвищеному розмірі, якщо суб’єктом звернення порушуються визначені законодавством строки для звернення за відповідною адміністративною послугою, або у випадках втрати документів (крім ситуацій, пов’язаних з надзвичайними ситуаціями).

Плата за реєстрацію бізнесу

Для бізнесу суттєва зміна – це введення (повернення) плати за ФОП та юросіб. Це зумовлено тим, що безоплатна реєстрація суб’єктів господарювання насправді має негативні наслідки для бізнесу. Зокрема, послуга з реєстрації бізнесу забезпечена в ОМС державними реєстраторами на 40% гірше, ніж реєстрація нерухомості, тобто доступність до цих послуг є на порядок меншою. За експертними оцінками ключова причина тут саме неготовність ОМС нести тягар витрат на державних реєстраторів, без умови компенсації відповідних витрат. Водночас законопроєкт пропонує помірні адмінзбори за реєстрацію (в діапазоні 100-200 грн), і зменшення адмінзбору «за внесення змін».

Читайте також про:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *